افزایش 2 برابری میزان جذب اعتبار ادوات کشاورزی
افزایش 2 برابری میزان جذب اعتبار ادوات کشاورزی

شنبه, 06 دی,1399

افزایش 2 برابری میزان جذب اعتبار ادوات کشاورزی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل رضا ناصری با اعلام این خبر افزود: ضریب مکانیزاسیون واقعی بخش کشاورزی شهرستان در سال ۱۳۹8 حدود 48/2 اسب بخار بر هکتار بود که امسال به 62/2 اسب بخار در هکتار رسیده که با رسیدن به این سطح از مکانیزاسیون از بابت نیروی محرکه در سطح استان، دارای رتبه 2 بوده و با تسهیلات اعطایی در طی سال جاری، بهره‌برداران توانستند نسبت به خرید 76 دستگاه تراکتور، 1 کمباین و 49 دستگاه ادوات دنباله بند کشاورزی اقدام کنند که نسبت به سال قبل افزایش دو برابری را نشان می دهد.
ناصری در ادامه گفت: با توجه به اینکه استفاده از ادوات دنباله‌بند کشاورزی در اجرای عملیات مکانیزه مورد نیاز محصولات زراعی، باغی و ..... تأثیر شگرفی دارد، در سال جاری نیز 63 میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون به شهرستان اختصاص یافته است که تاکنون 160 درصد آن جذب شده‌است.
وی در پایان افزود: کل مبلغ تسهیلات جذب شده برای تراکتور و ادوات دنباله بند از ابتدای سال تا کنون، مبلغ 104117 میلیون ریال بوده که تا کنون 76 دستگاه تراکتور و 49 دستگاه ادوات دنباله بند جذب شده است و کل تعداد تراکتورهای موجود در شهرستان 1637 دستگاه می باشد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان