افزایش تولید در واحد سطح با حداقل آب مصرفی در اراضی پایاب سد خدا آفرین
افزایش تولید در واحد سطح با حداقل آب مصرفی در اراضی پایاب سد خدا آفرین

دوشنبه, 22 مهر,1398

افزایش تولید در واحد سطح با حداقل آب مصرفی در اراضی پایاب سد خدا آفرین

نماینده مجری مهار آبهای مرزی در استان اردبیل  :  افزایش تولید در واحد سطح با حداقل آب مصرفی در اراضی پایاب سد خدا آفرین
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، اسداله محسن زاده در بازدید نماینده سازمان خوار و بار جهانی موسوم به فائو از نواحی چهارگانه عمرانی اراضی پایاب سد خدا آفرین با اعلام این خبر افزود: طرح شبکه های فرعی و آبیاری و زهکشی غرب  وشمال غرب در چهار ناحیه عمرانی یک و دو و سه و چهار عملیاتی شده است که در ناحیه عمرانی یک در دشت فتحعلی مساحت دارای تخصیص به هکتار 1100 هکتار می باشد که تمامی این سطح توسط دستگاههای سنتر پیوت به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است . ناحیه عمرانی یک در شرق دره رود نیز 3901 هکتاررا شامل می شود که 218 هکتار آن توسط کلاسیک ثابت و 2650 هکتار آن توسط سنتر پیوت و 75 هکتار آن توسط سیستم کم فشار و 958 هکتار آن به صورت قطره ای آبیاری خواهد شد .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: ناحیه عمرانی دو و بخشی از خلیللو نیز در سطح 1027 هکتار عملیاتی شده است که 3349 هکتار آن به صورت کلاسیک ثابت ،6107 هکتار آن به صورت سنتر پیوت و 814 هکتار آن به صورت قطره ای آبیاری خواهد شد .
نماینده مجری مهار آبهای مرزی در استان اردبیل  در ادامه سخنان خود افزود: ناحیه عمرانی چهار نیز 10429 هکتار را شامل می شود که 92224 هکتار آن به صورت کلاسیک ثابت و 907 هکتار آن به صورت سنتر پیوت و 298 هکتار آن به صورت اسپری بوم خواهد بود
    وی ادامه داد شبکه آبیاری و زهکشی سد احمد بیگلو در شهرستان مشکین شهر  نیز که 2035 هکتار را شامل می شود 1475 هکتار آن به صورت کلاسیک ثابت آبیاری خواهد شد .
وی افزود: هدف اصلی ازبازدید کارشناسان سازمان فائومشاهده از نزدیک از اقدامات انجام یافته بی نظیر در شمال استان اردبیل در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و بهره‌وری از آن در تولید حداکثر محصول در واحد سطح است  و با توجه به این که کارشناسان فائو تخصص در سطح بالایی در زمینه مدیریت منابع آبی و خاکی دارند، امیدواریم با مشارکتی که با این متخصصان  خواهیم داشت بتوانیم بیش از پیش به اهداف این پروژه مهم که همانا افزایش تولید در واحد سطح با حداقل آب مصرفی است دسترسی پیدا کنیم.    
لازم به ذکر است نماینده سازمان خوار و بار جهانی فائو و مسئولین ذیربط در ادامه برنامه های بازدید خود از مرکز تحقیقات بین المللی پرورش شتر دو کوهانه در جعفرآباد بیله سوار نیز بازدید نمودند     
 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان