اعمال قانون برای 30 مورد ساخت و ساز غیر مجازدر اراضی کشاورزی شهرستان سرعین
اعمال قانون برای 30  مورد ساخت و ساز غیر مجازدر اراضی کشاورزی شهرستان سرعین

شنبه, 01 آبان,1400

اعمال قانون برای 30 مورد ساخت و ساز غیر مجازدر اراضی کشاورزی شهرستان سرعین

به نقل از روابط عمومی، مدير جهاد كشاورزي شهرستان سرعین گفت: به استناد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در طول سال 1399 و شش ماهه اول سال 1400 تعداد۳۰ مورد در سطح 5/3 هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سرعين قلع و قمع گردید.
حسنی افزود: ماموران گشت یگان حفاظت اراضی کشاورزی مرتبا حوزه عمل شهرستان را رصد و در صورت مشاهده هر گونه  ساخت و ساز غیر مجاز به  آنها اخطار صادر و در صورت عدم تمکین متخلفین با اخذ دستور مقام محترم قضایی و با حضور اکیپی متشکل از نیروی محترم انتظامی، رئیس اداره امور اراضی، کارشناس واحد حقوقی به همراه مامور گشت یگان حفاظت اراضی کشاورزی نسبت به قلع و قمع آن اقدام می گردد. بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، هرگونه تغییر کاربری، تفکیک اراضی کشاورزی، دیوارکشی، ساخت و ساز در مزارع و باغ ها خارج از طرح هادی بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع بوده و با متخلفان علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، طبق قانون برخورد خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین اظهار داشت: برای پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری، زمین خواری و تخریب غیر مجاز اراضی کشاورزی، یگان حفاظت اراضی کشاورزی در شهرستان ایجاد شده و هم اکنون فعال می باشد. شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن131) و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند. از اهالی محترم استدعا دارد، چنانچه قصد احداث بنا یا دیوار کشی اراضی زارعی و باغی خود را دارید، حتما قبل از هرگونه اقدامی، با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مشاوره با کارشناسان اداره امور اراضی نسبت به دریافت مجوز قانونی اقدام نمایید.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان