اجرای سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی کشت انتظاری مستقیم عدس دیم در نمین
اجرای سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی کشت انتظاری مستقیم عدس دیم در نمین

یکشنبه, 15 اسفند,1400

اجرای سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی کشت انتظاری مستقیم عدس دیم در نمین

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، شهرام محسنی با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرایی کردن سیاستهای نظام نوین ترویج کشاورزی و طرح جهش تولید در دیمزارها مرکز جهاد کشاورزی ویلکیج شهرستان نمین اقدام به اجرای سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی با عنوان کشت انتظاری مستقیم عدس دیم در روستای خلیفه لو از توابع بخش ویلکیج شهرستان نمین نمود.
مدیر جهاد کشاورزی نمین با اعلام این خبرافزود : این برنامه با حضور کارشناسان پهنه مرکز جهاد کشاورزی ویلکیج در مزرعه آقای عسگر ادهم برگزار گردید.
محسنی گفت کشت حبوبات در راستای سیاست‌های تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی صورت گرفته و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب کشت حبوبات در منطقه و استقبال کشاورزان هر سال نسبت به سال زراعی گذشته کشت آن در این شهرستان افزایش می‌یابد.
وی افزود: در کشت انتظاری به دلیل فراهم بودن بارش‌های زمستانه و استفاده حداکثری از بارندگی‌ها که مزیت بزرگی محسوب می‌شود و افزایش طول دوره رشد رویشی گیاه، عملکرد محصول به میزان قابل توجهی افزایش یافته و موجب درآمدزایی بیشتر کشاورز می‌شود.
وی اضافه نمود توسعه کشت حبوبات در منطقه به لحاظ نقش مهم آن در تامین پروتئین گیاهی ، اصلاح و تثبیت ازت خاک و کاهش جمعیت علف‌های هزر و آفات در مزرعه جزو برنامه های اولویت دار مرکز می باشد.
کشت حبوبات از کمترین هزینه تولید نسبت به محصولاتی نظیر سیب‌زمینی و قیمت مناسب برخوردار بوده و موجب افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.
محسنی افزود: این برنامه با هدف ترغیب و ترویج بهره برداران به استفاده از دستگاه کشت مستقیم و همچنین کشت انتظاری حبوبات با همت رئیس و کارشناسان مسئول پهنه مرکز ویلکیج برگزار گردید .
وی تاکید کرد که در این راستا به کشاورزان توصیه می گردد در زمان کشت از بذور اصلاح شده و ارقام مناسب کشت در منطقه با هماهنگی و راهنمایی کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی ویلکیج اقدام به کاشت کنند. همچنین به کشاورزان تأکید کردند که در کشت انتظاری اطلاع از شرایط آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است و دما باید به حدی پایین باشد که جوانه‌زنی بذر تا بهار و سپری شدن سرمای زمستان و یخبندان به تاخیر افتد

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان