آغاز برداشت گوجه فرنگی در پارس آباد
آغاز برداشت گوجه فرنگی در پارس آباد

یکشنبه, 15 تیر,1399

آغاز برداشت گوجه فرنگی در پارس آباد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل حسن نظیفی با اعلام این مطلب افزود: در راستای عملیاتی نمودن تغییر الگوی کشت در سال زراعی 99-98 در سطح 2606 هکتار در شهرستان پارس آباد کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد در بازدید از مزارع گوجه فرنگی شهرستان گفت: در سال جاری در سطح 2606 هکتاراز مزارع صیفی جات در پارس آباد گوجه فرنگی کشت شده است.
او افزود: پیش بینی می شود از این محصول حدود 110 هزار تن محصول از این سطح برداشت گردد. وی عمده محصولات سبزی و صیفی کشت شده در سطح شهرستان را سیب زمینی و گوجه فرنگی عنوان کرد و گفت  : سالیانه بیشترین سطح زیر کشت و تولید از این محصولات مربوط به محصول گوجه فرنگی می باشد.
نظیفی در رابطه با مزایای استفاده از روش‌های نوین کشت بیان کرد: کشاورزان عزیز این منطقه مزارع خود را به سیستم آبیاری نوین مجهز کرده‌اند از جمله مزایای این نوع روش کشت، کنترل آفت محصولات و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی می‌باشد.
نظیفی تصریح کرد: دو واحد صنایع تبدیلی گوجه فرنگی در شهرستان پارس آباد وجود دارد و دو واحد صنایع تبدیلی گوجه فرنگی نیز در دست ساخت است که یکی با ظرفیت 800 تن در روز و دیگری با ظرفیت 1000 تن در روز آماده خرید و تبدیل محصول گوجه کشاورزان عزیز منطقه به رب گوجه فرنگی می باشد.
 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان