محصولات اولویت‌دار کشت پاییزه در استان اردبیل
محصولات اولویت‌دار کشت پاییزه در استان اردبیل

شنبه, 03 شهریور,1403

محصولات اولویت‌دار کشت پاییزه در استان اردبیل

معاونِ بهبودِ تولیداتِ گیاهیِ سازمانِ جهاد کشاورزیِ استان گفت: برای کشتِ پاییزه در سالِ زراعیِ پیشِ رو، محصولاتِ گندم، جو، حبوبات و دانه روغنیِ کلزا در اولویت قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، آقایی با اشاره به تامینِ بذرِ کشتِ پاییزه کشاورزانِ استان افزود: کشتِ پاییزه در سالِ زراعیِ جدید، از اولِ پاییز در مزارعِ دیم به شرطِ بارندگی آغاز می‌شود.
وی همچنین از برنامه‌ریزی برای کشتِ گندم در ۶۵ هزار هکتار از اراضیِ آبی و ۳۲۰ هزار هکتار اراضیِ دیمِ استان خبرداد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، کشت دانه روغنی کلزا را از جمله اهداف و نیاز‌های حوزه کشاورزی استان و کشور ذکر کرد و گفت: برای این منظور بذر مورد نیاز استان تامین شده و جهاد کشاورزی منطقه حتی تامین بذر دانه روغنی کلزا در کل کشور را متقبل شده است.
آقایی بیان کرد: برای کشت این محصول مهم، بذر ارقام نپتون، هایولا و تراپر دانه روغنی کلزا که امسال در استان اردبیل تولید شده در اختیار کشاورزان این استان و سایر استان‌های کشور قرار می‌گیرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تامین بذر سایر محصولات از جمله گندم و جو برای کشت پاییزه کشاورزان استان افزود: کشت پاییزه در سال زراعی جدید از اول پاییز در مزارع دیم به شرط بارندگی آغاز می‌شود کشت در مزارع آبی نیز با آغاز فصل شروع خواهد شد.
وی از برنامه‌ریزی برای کشت گندم در ۶۵ هزار هکتار از اراضی آبی و ۳۲۰ هزار از اراضی دیم استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جدید افزایش خواهد یافت.
آقایی اضافه کرد: کشاورزان منتظر قیمت‌گذاری محصول برای خرید تضمینی در سال آینده هستند تا بر اساس آن به کشت محصول گندم بپردازند ولی قبل از اعلام قیمت جدید، بذر مورد نیاز کشاورزان توزیع خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم تامین و توزیع بذر، کود و سموم مورد نیاز کشاورزان استان اردبیل در زمان کشت پاییزه گفت: برای پیشبرد اهداف تولید و افزایش عملکرد محصول، از فصل پاییز اقدامات فنی و آموزش کشاورزان استان انجام می‌شود.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان