معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل : طرح شبکه گذاری آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد سرخاب در سطح بیش از 3500 هکتار با شتاب بیشتری در حال اجراست
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل : طرح شبکه گذاری آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد سرخاب در سطح بیش از 3500 هکتار با شتاب بیشتری در حال اجراست

یکشنبه, 20 مرداد,1398

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل : طرح شبکه گذاری آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد سرخاب در سطح بیش از 3500 هکتار با شتاب بیشتری در حال اجراست

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  مسعود امامی یگانه که در آئین آغاز فاز های شش گانه عملیات پروژه اراضی پایاب سد سرخاب با حضور  نمایندگان مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ، مهندس بدری ؛ مهندس کریمی و دکتر فیضی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  و فرماندار تلاشگر شهرستان نیر و دیگر مسئولین ارشد استانی و شهرستانی  در حال بازدید از روند اجرای پروژه آبیاری کم فشار اراضی پایاب سد سرخاب با اعلام این خبر افزود: مساحت اراضی تحت پوشش این طرح 3530 هکتار می باشد . طول لوله گذاری شبکه اصلی 10 کلیومتر و شبکه فرعی آن 70 کیلومتر می باشد . تعداد دهانه آبگیر این طرح 378 باب بوده و تعداد بهره برداران از این طرح عظیم 663 خانوار بهره بردار می باشند .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: تا کنون 8 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است که تا این لحظه 40 درصد روند اجرای طرح پیشرفت فیزیکی داشته است . با اتمام این پروژه قطعا ً شاهد رونق تولید  در بخش کشاورزی خواهیم بود .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: روند اجرای این پروژه به گونه ای تنظیم شده است که شش پیمانکار در شش جبهه مختلف به صورت هماهنگ و منسجم در حال تکمیل این پروژِه هستند و خوشبختانه اجرای این طرح بدون هیچ گونه مشکلی با حمایت استاندار تلاشگر اردبیل و همچنین سعی و اهتمام سازمان جهاد کشاورزی استان با سرعت و دقت جلو می رود .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: بیش از 100 کیلومتر از عملیات لوله گذاری این پروژه به اتمام رسیده است که بقیه مراحل اجرایی نیز با جدیت دنبال می شود .
در ادامه خلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز افزود: جهاد کشاورزی استان نهاد تولید است و به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه های خود را توانمند وهدفمند طراحی می کند و به مرحله اجرا می گذارد . سامانه های نوین آبیاری تحت فشار قبل از سال 97 بطور متوسط 500 هکتار در سال بود در حالی که همین روند در سال گذشته به 1288 هکتار رسیده است که این امر گویای این واقعیت است که استان اردبیل در خصوص گسترش سامانه های نوین آبیاری نسبت به سالهای گذشته بسیار موفق عمل کرده است و آمار و ارقام موثق و اعتبارات جذب شده نیز دراین خصوص نشان می دهد که در طی سال گذشته 250 درصد روند تجهیز اراضی به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار نسبت به سالهای گذشته رشد داشته است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درا دامه سخنان خود افزود: در حال حاضر19000 هکتار از اراضی کشاورزی استان در دست مطالعه است تا به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شود و در حال حاضر نیز 8 هزار هکتار از اراضی استان در حال تجهیز  است که 3500 هکتار آن که اراضی پایاب سد سرخاب را شامل می شود بزودی در شهرستان نیز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: استان اردبیل در طی سه ماهه اول سالجاری در ده سال گذشته با 11 پله سعود از مرحله 30 به مرحله 19 کشوری قابلیت ها و توانمندی های اجرایی خود را در گسترش سیستم های نوین آبیاری تحت فشار بخوبی نشان داده است .
 در ادامه فرماندار شهرستان نیر آقای مهندس ابراهیم امامی با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های شهرستان نیر در گسترش سامانه های نوین آبیاری تحت فشار افزود : با اتمام پروژه آبیاری کم فشار اراضی پایاب سد سرخاب این شهرستان 3530 هکتار از اراضی دیم این شهرستان به آبی تبدیل خواهد شد که همین امر باعث رشد و شکوفایی بخش کشاورزی  ودامپروری منطقه خواهد شد و قطعا در آینده شاهد مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به محل اصلی زندگیشان در روستاها خواهیم بود .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: با اجرای این پروژه مهم اراضی دیم روستاهای سرخاب ، گوگه ، گوگرچین ، وله زاقرد ، قره تپه ، بوران و ویرثق به سیستم های آبیاری کم فشار مجهر خواهند شد و شاهد بهره وری مطلوب آب کشاورزی در این روستاها و بهبود وضعیت معیشتی روستائیان و رونق تولید انواع محصولات کشاورزی خواهیم بود .
فرماندار شهرستان نیر در ادامه سخنان خود با قدردانی از زحمات سازمان جهاد کشاورزی استان در توسعه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار افزود: علاوه بر پروژه اراضی پایاب سرخاب در سطح 630 هکتار اراضی پایاب روستای مهماندوست در بخش کورائیم نیز در دست اقدام است که امید واریم با سعی و اهتمام مسئولین بتوانیم بیش ازپیش شاهد رشد و شکوفایی کشاورزی در منطقه باشیم .

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
20/5/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان