مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار : کشت بیش از 700 هکتار پنبه در شهرستان بیله سوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار :  کشت بیش از 700 هکتار پنبه در شهرستان بیله سوار

شنبه, 12 مرداد,1398

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار : کشت بیش از 700 هکتار پنبه در شهرستان بیله سوار

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ربعلی جهانی با اعلام این خبر افزود : بعد از سال‌ها، کشت پنبه در اراضی کشاورزی شهرستان از سر گرفته شد.
جهانی گفت: با توجه به استقبال نکردن کشاورزان طی چند سال گذشته از توسعه کشت پنبه به دلیل هزینه‌های بالای تولید، مکانیزه نبودن کشت، نبود نیروی کارگری و افزایش هزینه‌های مربوط به کاشت، داشت و برداشت، کشت این محصول با توجه به حمایت‌های دولت و سیاست‌های ویژه درباره خرید تضمینی این محصول جانی دوباره گرفت.
وی اظهارداشت: در سال جاری 740 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به زیر کشت این محصول رفته که شامل ارقام مای، لیدر، لودوز و ماکسا با میانگین متوسط عملکرد بیش از 3 تن در هکتار بوده که پیش بینی می شود امسال بیش از 2100 تن پنبه از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.
جهانی خاطر نشان کرد: مباحث مربوط به اشتغالزایی، تامین مواد اولیه صنایع نساجی و کارخانجات پنبه پاک کنی موجود در کشور و سایر صنایع وابسته و همچنین رعایت تناوب زراعی و در نهایت حفظ و پایداری تولید از جمله‌ صرفه‌های اقتصادی مربوط به کشت پنبه است.
جهانی توان اشتغالزایی پنبه در بخش كشاورزی را 2.5 برابر سویا، چهار برابر ذرت و كلزا و 6 برابر گندم دانسته بیان نمود این محصول به دلیل مبادلات وسیع تجاری اش «طلای سفید» لقب گرفته‌ و از اهمیت اقتصادی فراوانی برخوردار است.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
11/5/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان