مدیرجهادکشاورزی شهرستان بیله سوار: پیش بینی می شود امسال بیش از 6 هزار تن دانه روغنی کلزا
مدیرجهادکشاورزی شهرستان بیله سوار: پیش بینی می شود امسال بیش از 6 هزار تن دانه روغنی کلزا

دوشنبه, 13 خرداد,1398

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بیله سوار: پیش بینی می شود امسال بیش از 6 هزار تن دانه روغنی کلزا

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ربعلی جهانی با اعلام این خبر افزود:  امسال بیش از 6 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان بیله سوار برداشت گردد.
جهانی در بازدید از مزارع کلزا با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از مستعدترین مناطق برای کشت کلزا به جهت ایجاد تناوب مناسب با محصول غالب منطقه یعنی گندم می باشد ،اظهار کرد:
شهرستان بیله سوار دارای بیش از 110 هزار هکتار زمین کشاورزی است که بیش از 2 هزار هکتار از این اراضی به کشت کلزا اختصاص یافته است. به گفته این مقام مسئول متوسط عملکرد این محصول در این شهرستان حدود3 تن در هکتار  پیش بینی می شود.
جهانی بیان داشت: با توجه به تحریم های ظالمانه ای که دشمنان بر ما تحمیل کردند، به دستور مقام معظم رهبری و برنامه ای که توسط وزارتخانه ابلاغ گردیده سطح زیر کشت کلزا را به صورت جهشی افزایش خواهیم داد.
مدیر جهاد کشاورزی به دلایل اهمیت کشت دانه های روغنی اشاره کرد و بیان داشت: این دانه ها به سه دلیل عمده کشت می شوند که اول برای تامین روغن مورد نیاز، دوم به منظور تامین کنجاله برای خوراک دام و طیور و سوم هم برای پایداری تولید غلات می باشد.
وی اظهار داشت: کلزا به عنوان یک محصولی که در پاییز کشت می شود و از نزولات جوی استفاده می کند می تواند در تناوب محصول گندم و جو قرار بگیرد و موجب پایداری تولید گندم شود.
وی گفت: کلزا محصولی است که در پاییز کشت می کنیم و به دلیل کشور خشکی و کم آبی که داریم می تواند از نزولات جوی استفاده کند ولی بقیه محصولات ما مثل سویا، آفتابگردان و کنجد بهاره هستند.
وی اظهار کرد: شهرستان بیله سوار از نظر تولید کلزا سال گذشته رتبه اول استانی را کسب کرد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
12/3/98

 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان