رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : سال گذشته برای تعداد بیش از 5200 نفر اشتغال پایدار ایجاد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :  سال گذشته برای تعداد بیش از 5200 نفر اشتغال پایدار ایجاد شد.

یکشنبه, 18 فروردین,1398

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : سال گذشته برای تعداد بیش از 5200 نفر اشتغال پایدار ایجاد شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، خلیل نیکشاد در دیدار عمومی با مدیران و دست اندرکاران بخش کشاورزی استان با اعلام این خبر افزود : سال گذشته علیرغم تنگناها و مشکلاتی که در راستای تحریم اقتصادی توسط دشمنان و بیگانگان تحمیل شده با این وجود در جریان سال گذشته تعداد 117 واحد راکد و غیر فعال و یا نیمه فعال به عرصه تولید باز گشت وبا ایجاد اشتغال و کار آفرینی درمسیر تولید قرار گرفت.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و بکارگیری نیروهای متخصص و جوانان تحصیل کرده در بخش کشاورزی علیرغم اینکه این سازمان متعهد شده بود که برای تعداد 4100 نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد نماید با این وجود در سایه سعی و اهتمام مسئولین و دست اندرکاران تولید این تعداد به 5200 نفر افزایش یافت که این امر بیانگر سعی و اهتمام دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال و تولید است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: بخش مکانیزاسیون این سازمان در جریان سال گذشته در جذب اعتبارات و افزایش توان مکانیزاسیون بسیار موفق عمل کرد در جریان سال گذشته42 میلیارد تومان اعتباربرای بخش مکانیزاسیون استان توسط وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافته بود که خوشبختانه بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار در این بخش جذب شد به این صورت که اعتبارات اختصاص یافته برای چهار استان دیگر کشور به صورت شناوربه این استان اختصاص داده شد و با اطمینان می توان گفت که ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان یکی از قدرتمند ترین ناوگانهای کشوری محسوب می شود . همین میزان حجم جذب ماشین آلات کشاورزی منجمله تراکتور و کمباین و دیگر ادوات دنباله بند کشاورزی توانست ضریب مکانیزاسیون استان را به یک و شش دهم افزایش دهد .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: افزون بر 192 میلیارد تومان اعتبار در زیر بخش های دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی و زنبور داری و دیگر رسته ها  به متقاضیان پرداخت شد.
نیکشاد افزود : در سال گذشت اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان برای صنعت وخدمات و گردشگری اختصاص داده شده بود که از این میزان 45 درصد آن سهم بخش کشاورزی استان بود که علاوه بر اینکه این سازمان موفق به جذب 45 درصد سهمیه اختصاصی خود شد بلکه 30 درصد نیز بیش از میزان سهیمه اختصاصی ازاعتبارات بخش صنعت و خدمات و گردشگری نیز اعتبارات را توانست جذب نماید . به عبارت دیگر این سازمان موفق شد بیش از 90 میلیارد تومان اعتبارات روستایی را جذب نماید
ضمناً در این مراسم حجت الاسلام اکبر اکبری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز لازمه تحقق اهداف رونق تولید  و مبارزه با جنگ اقتصادی که توسط دشمنان به کشورمان تحمیل شده است را انسجام و یکپارچگی مسئولین و دست اندرکاران تولید دانست و افزود: می توان با مدیریت جهادی برتمامی مشکلات اقتصادی غلبه کرد وزمینه های لازم را برای استفاده از جوانان تحصیل کرده بیکار فراهم ساخت . اتکاء به خداوند منان و احساس مسئولیت در قبال جامعه و فراهم آوردن بستر لازم برای رونق تولید در بخش کشاورزی می توان زمینه های شکوفایی و بالندگی بخش کشاورزی  استان را بیش از پیش فراهم آورد .  

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
17/1/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان