رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : ایجاد اشتغال برای تعداد 20 هزار نفر نیروی تحصیل کرده و ماهر در طی سه سال آتی در بخش شهرکهای گلخانه ای
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :   ایجاد اشتغال برای تعداد 20 هزار نفر نیروی تحصیل کرده و ماهر در طی سه سال آتی در بخش شهرکهای گلخانه ای

پنجشنبه, 26 اردیبهشت,1398

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : ایجاد اشتغال برای تعداد 20 هزار نفر نیروی تحصیل کرده و ماهر در طی سه سال آتی در بخش شهرکهای گلخانه ای

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، خلیل نیکشاد با اعلام این خبر افزود: استان اردبیل از لحاظ مساحت اراضی تخصیصی برای احداث شهرکهای گلخانه ای رتبه اول کشوری را داراست .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در حال حاضر تعداد 9 شهرک گلخانه ای در حال بهره برداری ، زیر ساخت و یا در حال مطالعه است .در شهرک گلخانه ای 1600 هکتاری پارس آباد مغان 400 هکتار آن به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده است و در حال حاضر در تعدادی از قسمت ها احداث سازه انجام شده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: برای تامین بخشی از گاز مصرفی مورد نیاز این شهرک مقدار 10 هزار متر مکعب در ساعت گاز تامین شده است و هزینه احداث ایستگاه گاز به مبلغ 373 میلیون تومان نیز واریز شده است .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در شش ماهه اول سال 1397 تعداد یک شهرک گلخانه ای دارای سازه و بهره برداری بود در حال حاضر تعداد 6 شهرک گلخانه ای دارای سازه و یا در حال بهره برداری می باشد که نسبت به سال گذشته ده برابر افزایش یافته است .
نیکشاد درادامه افزود: برای توسعه فضای گلخانه ای در شهرستانهای استان در سال 1398 مبلغ 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی مورد نیاز است که امید واریم با تامین این مبلغ از هزینه بتوانیم بیش از پیش شاهد گسترش شهرکهای گلخانه ای در سطح استان باشیم .
وی افزود: توسعه کشت گلخانه ای در بخش اشتغال ، تولید ، صرفه جویی در مصرف آب و تولید محصولات صادرات محور از اهمیت ویژه ای برخورد داراست بطوریکه با رسیدن به برنامه زمانبندی توسعه کشت گلخانه ای استان برای 20 هزار نفر در طی سه سال  ایجاد اشتغال خواهد شد .
نیکشاد در آخر سخنان خود افزود: با بهره برداری از این شهرکها در آینده ای نزدیک به میزان 700 هزار تن به میزان محصولات تولیدی استان افزوده خواهد شد .
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
24/2/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان