حفظ یکپارچه سازی اراضی از ضروریات توسعه پایدار در بخش کشاورزی
حفظ یکپارچه سازی اراضی از ضروریات توسعه پایدار در بخش کشاورزی

شنبه, 16 شهریور,1398

حفظ یکپارچه سازی اراضی از ضروریات توسعه پایدار در بخش کشاورزی

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور  :  
حفظ یکپارچه سازی اراضی از ضروریات توسعه پایدار در بخش کشاورزی است .
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، فرید صیدی نژاد که در حضور مهندس سید حسین توکلی ، مدیر کل دفتر یکپارچگی و بهره وری اراضی کشاورزی ، مهندس جمعه شریفی ، معاون مدیر کل حفظ کاربری اراضی کشاورزی ، محمد جواد ورمزیار ، رئیس گروه بررسی اقتصادی اراضی کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه استان و مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین و دست اندرکاران امور اراضی سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: تفكيك و افراز اراضي کشاورزی به قطعات كمتر از نصاب تعيين شده ممنوع است.ارائه هر گونه خدمات ثبتي از قبيل صدور سند مالكيت تفكيكي يا افرازي مجاز نخواهد بود. براي اينگونه اراضي در صورت تقاضا، سند مشاعي صادرو نقل و انتقال اسناد به طور مشاعي بلامانع است.
این مقام مسئول با استناد به قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و حفظ یکپارچگی گفت : وزارت جهاد كشاورزي موظف است به منظور ارتقاء بهره وري عوامل توليد، تخصيص بهينه منابع و جلوگيري از تفكيك و افراز و خردشدن اراضي كشاورزي (اعم از باغها، نهالستانها، اراضي زير كشت، آبي، ديم و آيش آنها) حداكثر ظرف مدت شش ماه از تصويب اين قانون، حدنصاب فني، اقتصادي اراضي كشاورزي را بر اساس شرايط اقليمي، الگوي كشت، ضوابط مكانيزاسيون وكميت و كيفيت منابع آب و خاك تعيين و جهت تصويب به هيأت وزيران ارائه نمايد.
در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به پروژه عظیم اراضی پایاب سد خداآفرین افزود: یکی از مهمترین فاکتور ها و مولفه هایی که در اجرای این طرح بزرگ ملی لحاظ شده است حفظ یکپارچه سازی اراضی کشاورزی  است . در این طرح بزرگ 37600 هکتار از اراضی شمالی استان در شهرستانهای بیله سوار وپارس آباد به زیر کشت برده شده است این اراضی توسط 1300 دستگاه سنتر پیوت آبیاری می شود این اراضی تحت هیچ عنوان قابل خرد شدن به اراضی کوچک نیستند و سیستم بهره برداری از این اراضی به گونه ای است که فرهنگ یکپارچه بودن اراضی کشاورزی را به خوبی در منطقه ترویج می کند .
وی افزود: 8 هزار هکتار از اراضی مشکین شهر نیز تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری تحت فشار قرار دارد که در این اراضی نیز اصل جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی لحاظ شده است .  

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان