افتتاح شهرک گلخانه ای 1600 هکتاری دردشت مغان
افتتاح شهرک گلخانه ای 1600 هکتاری دردشت مغان

شنبه, 14 دی,1398

افتتاح شهرک گلخانه ای 1600 هکتاری دردشت مغان

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی : افتتاح شهرک گلخانه ای 1600 هکتاری دردشت مغان
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عباس کشاورز در مراسم افتتاحیه 1600 هکتاری شهرک گلخانه ای در پارس آباد مغان با اعلام این خبر افزود: استان اردبیل در توسعه و گسترش شهرکهای گلخانه ای در سطح کشور بسیار موفق عمل کرده است و این نشانگر سعی و اهتمام تولید کنندگان و بهره برداران و دست اندرکاران بخش کشاورزی استان است که زمینه های رشد و شکوفایی بخش کشاورزی وهمچنین فراهم آوردن بسترمناسب کار آفرینی دائم و فعال را در استان بوجود آورده اند همه می بایست دست در دست هم دهیم تا کاری کنیم که کشاورزان در کشت و زرع متحمل ضررهای مالی نشوند و وضعیت معیشتی و امرار معاش آنان به مخاطره نیفتد .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در طی سالهای گذشته سطح گلخانه های کشور تنها رقم 8800 هکتار را به خود اختصاص می داد و این درحالی است که در سال جاری این میزان را به 17400 هکتار رسانده ایم به عبارت دیگر تنها در طی یک سال توانسته ایم به میزان 940 هکتار به سطح گلخانه های کشور اضافه کنیم که این امر بیانگر سعی و اهتمام دست اندرکاران تولید در رونق این صنعت ارزشمند است .
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود افزود: میزان تولید محصولات گلخانه ای در طی سالهای گذشته تنها 4000 الی 5000 تن بوده است در حالی که این میزان در حال حاضر بیش از یک میلیون و 400 هزار تن می باشد .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در حال حاضر محصولاتی که در اولویت انتقال به گلخانه و تولید آن قرار دارند محصولات گوجه فرنگی و خیار وفلفل را شامل می شود ولی با توجه به برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است امید واریم انواع محصولات جالیزی نیز در محیط گلخانه ای تولید شوند . برنامه ریزی شده است تا آندسته از گیاهان دارویی که امکان عمل آوری آنها در فضای باز با مشکلاتی همراه است به محیط گلخانه ای منتقل شوند و همچنین محصولات گرانقمیت با صرفه اقتصادی بالا همچون آناناس وپایا را نیز در دستور کار محصولات گلخانه ای داریم .
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سخنا ن خود افزود: مطالعات و کارهای تحقیقاتی مربوط به انتقال برخی ازمحصولات سردرختی همچون انگور و هلو و گلابی نیز به فضای گلخانه ای صورت گرفته است که امید واریم بزودی شاهد انتقال این درختان به فضای گلخانه ای باشیم .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: کشورعزیزمان ایران اسلامی در حاضر در بخش کشاورزی با دو مشکل عمده آب و بیکاری روبروست . قطعا می بایست همه مسئولین و دست اندرکاران تولید و بخصوص بهره برداران و تولید کنندگان می بایست دست در دست هم دهیم تا بامدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی با حداقل آب مصرفی حداکثر محصول را در واحد سطح تولید نمائیم و از هدر رفت آب کشاورزی جلوگیری نمائیم و رسالت دومی نیز که بر عهده داریم این است که با توسعه شهرکهای گلخانه ای زمینه های لازم رابرای ایجاد اشتغال جوانان تحصیل کرده و بیکار فراهم آوریم .
کشاورز افزود: همه مسئولین می بایست با نگاه تخصصی به توسعه شهرکهای گلخانه ای بستر رشد و شکوفایی این صنعت را فراهم آورند زیرا هر هکتار گلخانه برای تعداد 10 الی 12 نفر شغل پایدار ایجاد می کئد وبستر مناسبی را برای صادرات انواع محصولات گلخانه ای فراهم می آورند .

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان