مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار : آغاز برداشت عدس
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار : آغاز برداشت عدس

شنبه, 11 خرداد,1398

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار : آغاز برداشت عدس

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، ربعلی جهانی با اعلام این خبر ازود:  پیش بینی می شود امسال بیش از 5  هزار تن محصول عدس مازاد بر نیاز از کشاورزان شهرستان بیله سوار خریداری شود.
جهانی در بازدید از برداشت مزارع عدس با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از مستعدترین مناطق برای کشت عدس است، اظهار کرد: شهرستان بیله سوار دارای بیش از 110 هزار هکتار زمین کشاورزی است که 5300 هکتار از این اراضی به کشت عدس اختصاص یافته است.به گفته این مقام مسئول متوسط عملکرد این محصول در این شهرستان حدود950 کیلوگرم در هکتار  می باشد وی اظهار کرد: شهرستان بیله سوار از نظر تولید عدس رتبه اول استانی و حتی کشوری را دارد.
جهانی با بیان این که عدس از جمله گیاهانی است که به صورت بیولوژیکی و از طریق باکتری های ریزوبیوم، ازت هوا را تثبیت نموده و باعث رشد بهتر و افزایش عملکرد گیاه بعد از خود گردد می تواند گیاهی موثر و مفید در تناوب با گیاهان دیگر از جمله گندم قرار بگیرد.
جهانی در پایان بر اهمیت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و باغی اشاره نموده ادامه داد: بسته بندی و برند سازی محصولات رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت و باید گام های موثری در این حوزه برداشته شود.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
8/3/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان