تولید 10 هزار تن تخم مرغ در استان
تولید 10 هزار تن تخم مرغ در استان

شنبه, 20 مهر,1398

تولید 10 هزار تن تخم مرغ در استان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  : تولید 10 هزار تن تخم مرغ در استان


 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری که به مناسبت روز جهانی تخم مرغ سخن می گفت با اعلام این خبر افزود : میزان تولید تخم مرغ استان در سال ده هزار تن است و این درحالی است که نیاز سالانه استان به این ماده مهم غذایی 14 میلیون تن می باشد .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در حال حاضر تعداد 27 واحد مرغداری صنعتی در استان فعال هستند که ظرفیت تولید آنها 683 هزار قطعه می باشد .
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان در ادامه سخنان خود افزود:در حال حاضر تعداد 13 واحد مرغ تخمگذار در استان فعال است که سالانه ظرفیت تولید 340 هزار قطعه را دارند .   
این مقام مسئول افزود: برخلاف تصور بعضی از مردم مصرف تخم مرغ نه تنها باعث افزایش بیماری‌های قلبی، عروقی و فشار خون نمی‌شود بلکه تغذیه با تخم مرغ  نسبت LDL : HDL که مهمترین شاخص برای تعیین احتمال خطر بیماریهای قلبی است را تغییر بسیار کمی می دهد و در نتیجه بر روی احتمال بروز بیماریهای قلبی - عروقی اثری ندارد، بلکه باعث کاهش پاسخ های التهابی در بدن، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش ابتلا به آلزایمر و همچنین کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.
    وی اظهار کرد: عواملی که باعث افزایش فشار خون در بعضی از افراد می شود به علت مصرف تخم مرغ همراه با روغن های اشباع شده بخصوص روغن های حیوانی است که لازم است مردم تخم مرغ را همراه با سبزیجات و به صورت آب پز و بدون استفاده از روغن‌های اشباع شده(جامد) و در صورت لزوم از روغن‌های غیراشباع(مایع) استفاده کنند.
وی اضافه کرد: تمامی تحقیق‌ها و پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف تخم مرغ باعث سلامتی، افزایش طول عمر و جلوگیری از مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها می‌شود.

 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان