رئيس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل عنوان کرد؛ تولید میانگین ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل

رئيس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل عنوان کرد؛  تولید میانگین ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل

🔹رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید میانگین سیب‌زمینی در استان اردبیل ۸۰۰ هزار تن است که ۵۶۰هزار تن آن نیز مازاد است.

🔹نوبخت اژدری عصر یکشنبه در آئین کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه صنایع تبدیلی کشور در زمینه تولید سیب زمینی منجمد و نیمه آماده در استان اردبیل اظهار کرد: اردبیل استان کشاورزی است و در حوزه بخش تولید سیب زمینی دومین استان است.

🔹وی افزود: میانگین تولید سیب زمینی در اردبیل ۸۰۰ هزار تن است که ۶۰ هزار تن آن برای مصرف خوراکی و ۷۰ هزار تن به عنوان بذر مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۱۱۰ هزار تن آن نیز مازاد است که برای ۴ کارخانه صنایع تبدیلی موجود در استان اردبیل ارسال می‌شود.

🔹رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: حدود ۲۰۰ هزار تن از این محصول در داخل استان مصرف شده و ۵۶۰ هزار تن آن مازاد بر نیاز است که باید به مقصد کشورهای خارجی و بازارهای داخلی صادر شود.

🔹اژدری با بیان اینکه قبل از سال ۱۴۰۰ حدود ۵۲ انبار سرد با ظرفیت نگهداری ۱۲۰ هزار تن سیب زمینی داشتیم، ادامه داد: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مسؤولان به ۷۸ انبار با ظرفیت ۳۲۰ هزار تن افزایش دادیم.

🔹وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته مشکل دور ریز ۱۰۶ هزار تن سیب زمینی را داشتیم که با همکاری مسؤولان جلوی ضرر و زیان هنگفت در این بخش گرفته شد، گفت: ۱۲ عدد صنایع تبدیلی در بخش سیب زمینی در اردبیل داریم که مشکل کشاورزان را تا حدودی حل و رفع کرده است.

🔹سیامک یعقوبی، سرمایه‌گذار طرح نیز در این مراسم با بیان اینکه مساحت زمین این کارخانه ۳۱ هزار و ۲۰۰ متر است، افزود: تقریباً ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار آن قابل ساخت است که با هزینه دستگاه‌ها و ساخت کل نیم میلیارد تومان هزینه برمی دارد تا راه‌اندازی شود.

🔹وی با تاکید بر اینکه در این کارخانه به صورت مستقیم ۲۵۰ نفر و به صورت غیرمستقیم یک هزار نفر مشغول به کار خواهند شد، خاطرنشان کرد: مسؤولان در این مسیر پشتیبان ما باشند.

🔹مهدی صمدی، طراح و مشاور طرح با اعلام اینکه این پروژه در دو فاز عملیاتی خواهد شد، گفت: در فاز اول سردخانه و سورتینگ پیشرفته این مجموعه با ظرفیت نگهداری ۱۵ هزار تن در دمای بالای صفر و ۵ هزار تن در دمای منفی صفر درجه احداث خواهد شد و در فاز دیگر همزمان کارخانه فرنچ فرایز با خط تولید اروپایی راه اندازی می‌شود

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

ارسال شده: مهر 11, 1403,
نظرات: 0,
نویسنده: r_araj
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

x
پرداخت قبوض
دی ان ان