منطقه مغان نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است

منطقه مغان نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، سیدجواد ساداتی‌نژاد جمعه‌شب در نشست شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل و دشت مغان در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری دارای ضعف اساسی است و باید زنجیره ارزش در این استان بویژه پارس‌آباد مغان احیا شود.
به گفته وی، بانک کشاورزی ۲ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده است و برای تکمیل استخرهای معیشتی نیمه‌تمام استان اردبیل نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ساخت بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد مغان افزود: این مجتمع در زمینه برق و گاز مشکل دارد و ۲۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکل آن تخصیص یافته است.
وی اظهارکرد: ۱۰ هزار نفر در این مجتمع اشتغال خواهند یافت و ۲۰۰ هزار تن بر تولید محصولات منطقه افزوده خواهد شد.
ساداتی‌نژاد همچنین با اشاره به اجرای طرح پایاب سد خداآفرین در مغان، اضافه کرد: با افتتاح این طرح یک میلیون تن افزایش محصول برای کشور به ارمغان خواهد آمد.
وی به وجود ۶۷ هزار نفر عشایر در استان اردبیل بیان کرد: در زمینه تکمیل آبرسانی سیار به مناطق عشایری و نیز پروژه اسکان عشایر اقدام‌هایی در حال انجام است که باید تسریع شود.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از تصویب خرید دام عشایر و صادرات آن خبرداد و بر تکمیل باند دوم جاده پارس‌آباد- اردبیل، احداث پایانه صادراتی و بارانداز ریلی در پارس‌آباد و نیز تامین دستگاه ام‌ارآی در بیمارستان این شهرستان تاکید کرد.
رئیس‌جمهوری در هشتمین سفر استانی خود روز جمعه با همراهی هشت نفر از وزیران دولت سیزدهم به استان اردبیل سفر کرد.
بازدید از چند پروژه، دیدار با نخبگان و حضور در نشست شورای اداری از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به استان اردبیل بود.


 

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

ارسال شده: آبان 4, 1400,
نظرات: 0,
نویسنده: مدیر سیستم
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

x
پرداخت قبوض
دی ان ان