رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم با تدبیری مناسب و از طریق دامدارکارت تلاش می‌کند تا مشکل نهاده‌های دامی جهاد عشایری را برطرف کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم با تدبیری مناسب و از طریق دامدارکارت تلاش می‌کند تا مشکل نهاده‌های دامی جهاد عشایری را برطرف کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، نادر تقی زاده در همایش یک روزه تجلیل از شبانان، گله داران و عشایر استان اردبیل در اصلاندوز اظهار کرد: مشکلاتی که امروز جامعه عشایری با آن روبرو هستند شامل پراکندگی و سیال بودن جمعیت و ضعف زیرساخت‌های زندگی عشایر به ویژه در تأمین و تدارک راه، آب، برق، آموزش، مخابرات، بهداشت و درمان، معیشت و خدمات عمومی است.

وی به پیر شدن جمعیت عشایری و عدم استمرار شغل دامداری توسط فرزندان اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه بالای تأمین سوخت و سایر مایحتاج زندگی نیز بر این دغدغه‌ها افزوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت تقویت بنیه‌های اقتصادی و معیشتی جامعه عشایر و افزایش سطح درآمد این جامعه مولد را یادآور شد و بیان کرد: در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز جامعه عشایر باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

تقی زاده کمک به ایجاد امنیت پایدار در مناطق محروم، دورافتاده و صعب العبور و مرزی را بسیار ضروری خواند و افزود: در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در کنار آموزش و بهره گیری از روش‌های نوین تقویت امنیت غذایی در کشور بسیار مهم است و جامعه عشایری سربازان واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.

وی تنوع تولیدات جامعه عشایری را از محصولات لبنی و باغی گرفته تا صنایع دستی یادآور شد و افزود: با حمایت دولت و تأمین نهاده‌های مورد نیاز تلاش بر این است تا جامعه عشایری بتوانند به اهداف موردنظر دست یابند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل شکل گیری تعاونی‌ها و تشکل‌ها را در حوزه عشایری برای تأمین نهاده‌ها و توزیع آرد مورد نیاز یادآور شد و بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با همراهی سازمان عشایری تلاش می‌کنند تا اقدامات مناسب و هماهنگی را در این حوزه انجام دهند.

تقی زاده افزود: از ابتدای امسال با آزادسازی قیمت‌ها و مردمی سازی یارانه دسترسی به نهاده‌های دامی با مشکلاتی روبرو شد که دولت با اعطای تسهیلات مورد نیاز سعی کرد تا تولیدکنندگان را در بخش دام و طیور مورد حمایت قرار دهد.

وی تصریح کرد: با دستور وزیر جهاد کشاورزی و بانک عامل دامدارکارت در اختیار جامعه مولد عشایری نیز قرار گرفت و تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان منابع در این حوزه تأمین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: ما در تأمین آرد عشایر کوچرو و ساکن با همکاری فرمانداری‌ها مشکلی نداریم و سعی بر تأمین به موقع آرد و تهیه نان برای رفع نیاز جامعه عشایری است.

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

ارسال شده: آذر 13, 1401,
نظرات: 0,
نویسنده: r_araj
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

x
پرداخت قبوض
دی ان ان