رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد: حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی / خرید تضمینی سیب‌زمینی با قیمت توافقی توسط تعاون روستایی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد: حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی / خرید تضمینی سیب‌زمینی با قیمت توافقی توسط تعاون روستایی اردبیل
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری که در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان سخن می گفت ، با اعلام این خبر افزود: سطح ابلاغی وزارتخانه جهت کاشت سیب زمینی در استان 21 هزارهکتار بود که عملا 19 هزار از اراضی کشاورزی استان به کشت این محصول اختصاص داده شد و 770 هزار تن سیب زمینی ازاین میزان سطح زیر کشت برداشت شد . از این میزان 200 هزار تن نیاز داخلی استان بوده و حدود 250 هزار تن آن نیز خوراک کارخانه های صنایع تبدیلی وتکمیلی است و طبعا می بایست بیش از 250 هزار تن سیب زمینی نیز به صورت مازاد به خارج از کشور صادر شود . مشکل کلیدی که در خصوص نگهداری این محصول مشهود است عدم وجود کافی انبارهای سرد نگهداری این محصول است . سردخانه های موجود استان در حال حاضرفقط ظرفیت نگهداری 100 هزار تن از این محصول را دارد.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود تاکید کرد : به منظور جلوگیری از فساد محصولات تولیدی در انبارهای سنتی می بایست صنایع تبدیلی و تکمیلی را در محصولات مختلف تولیدی استان بخصوص سیب زمینی گسترش دهیم و سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری مفید و سودمند نمائیم .
اژدری در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت تولید و نگهداری سیب زمینی در استان همدان افزود: حدود بیست سال بیش از این، استان همدان بذور مورد نیاز کشت سیب زمینی خود را از استان اردبیل وارد می کرد و سردخانه های مجهز و سرد نیز برای نگهداری از این محصول نداشت ولی مشاهده می کنیم که همه مسئولان و متولیان در این استان دست به دست هم دادند هم میزان تولیدات سیب زمینی خود را افزایش دادند و هم اینکه در حال حاضر انبارهای سرد سیب زمینی این استان ظرفیت نگهداری 650 هزار تن سیب زمینی را دارد . وضعیت سردخانه های استان اردبیل نیز می بایست گسترش پیدا کند تا سال به سال شاهد افزایش تولید و نگهداری اصولی و صنایع تبدیلی و تکمیلی موثر این محصول در داخل استان باشیم .
اژدری در ادامه گفت: خرید تضمینی سیب‌زمینی با قیمت توافقی توسط تعاون روستایی نهایی شده و نگرانی‌های کشاورزان در خصوص فروش محصولات خود با این اقدام برطرف می شود.
وی افزود: خرید سیب‌زمینی به قیمت توافقی بوده و مقدار زیادی از سیب‌زمینی که در دست کشاورزان باقی مانده بود توسط تعاون روستایی خریداری خواهد شد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

ارسال شده: اسفند 10, 1402,
نظرات: 0,
نویسنده: r_araj
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

x
پرداخت قبوض
دی ان ان