رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : امسال ۱۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در این استان تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : امسال ۱۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در این استان تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ؛ تقی زاده تولیدات گلخانه‌ای امسال استان اردبیل را ۱۰ هزار تن شامل فلفل، گوجه فرنگی، خیار و گل رز اعلام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اشتغال یک هزار و ۱۰۰ نفر در مجتمع‌های گلخانه‌ای استان گفت: قیمت تمام شده واگذاری و ساخت گلخانه بالاست و باید در سیاست‌های حمایت از گلخانه‌داران بازنگری شود.
تقی‌زاده با بیان اینکه کل اراضی مجتمع‌های گلخانه‌ای استان یک هزار و ۷۰۴ هکتار است، افزود: از این میزان ۱۳۹ هکتار گلخانه در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری رسیده و ۶۰۰ هکتار هم در چند سال اخیر به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.
وی افزود: اشتغال‌زایی در گلخانه‌های استان در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته و به ازای هر هکتار گلخانه ۸ تا ۱۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در عین حال تامین گاز مصرفی شهرک گلخانه‌ای مغان، پرداخت نشدن تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ به سرمایه‌گذاران و افزایش قیمت سازه‌های گلخانه‌ای را از جمله مشکلات موجود در احداث گلخانه‌ها ذکر کرد.
تقی‌زاده گفت: برای رفع مشکلات در احداث گلخانه ضروری است تسهیلات بانکی به گلخانه‌داران با بهره کمتر پرداخت شود و با همکاری دستگاه‌های مربوطه توسعه کشت اراضی گلخانه‌ای، صادرات محصولات تولیدی گلخانه‌ها و زنجیره تولید در مجتمع‌های گلخانه‌ای هم در دستور کار قرار بگیرد.

 

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

 

 

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

ارسال شده: اسفند 2, 1401,
نظرات: 0,
نویسنده: r_araj
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

x
پرداخت قبوض
دی ان ان