آغاز بهره برداری از 96 هکتار گلخانه استان اردبیل از 187 هکتاری کشوری همزمان با طرحهای گلخانه ای کشور با دستور ویدئو کنفرانسی ریاست جمهوری

آغاز بهره برداری از 96 هکتار گلخانه استان اردبیل از 187 هکتاری کشوری  همزمان با طرحهای گلخانه ای کشور با دستور ویدئو کنفرانسی ریاست جمهوری

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاوزری استان اردبیل اکبر بهنامجو که به همراه رئیس سازمان جهاد کشاوزری و جمعی از مسئولین و دست اندرکاران استانی از وضعیت گسترش شهرکهای گلخانه ای در استان بازدید می کرد با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی گلخانه‌ای در استان تولید می‌شود و در دوسال آینده با احداث گلخانه‌های جدید، مقدار تولیدات به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید. استان اردبیل بویژه در منطقه مغان در حال گام های جهشی در تولیدات گلخانه ای است  و با توجه به اشتغالزا بودن این بخش  رونق و حمایت از آن در برنامه دولت است .
وی افزود: در چهار سال گذشته گلخانه‌های استان از ۱۲ هکتار به ۱۴۵ هکتار رسیده و این مهم با تلاش همه مسوولان استان  و سرمایه گذاران محقق شده است.
بهنامجو از افتتاح دو هزار و ۵۰۰ هکتار از شبکه آبیاری اراضی پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان خبر داد و گفت: تلاش می شود ۴۵ هزار هکتار پایاب این سد به معنای واقعی به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه اجرای پایاب این سد مراحل آخر خود  را طی می‌کند گفت:  این پروژه از سال ۹۴ شروع شده و برای تکمیل آن بالغ بر هزار میلیارد نیاز است و تا پایان امسال واگذاری بالغ بر ۹۰ درصد آن انجام می شود.
اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان جهاد کشاوزی استان  اظهار کرد: امروز و با برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی شاهد بهره‌برداری از ۳۷ طرح گلخانه‌ای در استان اردبیل بودیم که در ۹۶ هکتار و با ظرفیت تولید ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن محصول در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.
وی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای در یک برنامه دو ساله تا ۵۰۰ هزار تن، استان اردبیل در مسیر جهش تولید و اشتغال در این بخش قرار می‌گیرد.
استاندار اردبیل از تکمیل زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در این بخش خبر داد و گفت: از سال گذشته حرکت‌های جهشی و توسعه‌ای در این بخش آغاز شده و ما فاز به فاز شاهد تکمیل و بهره‌برداری از شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح استان هستیم.
بهنام‌جو گفت: در حالی که در چهار سال گذشته میزان توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل تنها ۱۲ هکتار بود، این رقم هم اکنون با یک جهش مناسب به ۱۴۵ هکتار رسیده که انتظار می‌رود با حمایت و تلاش مدیران استانی و ملی ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه را با قوت و قدرت شاهد باشیم.
وی افزود: در همه شهرهای استان از سرعین، نیر و نمین گرفته تا کوثر، خلخال و مشگین‌شهر توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در اولویت برنامه‌ریزی است تا با تنوع تولید محصولات نظیر صیفی و سبزی، میوه و گل رز زمینه صادرات، بسته‌بندی و برندینگ این محصولات نیز به خوبی فراهم آید.
بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای با تلاش سرمایه‌گذاران افتتاح پروژه‌های پایاب سد خداآفرین و احمدبیگلو در ۴۵ هزار هکتار نیز می‌تواند به تحول عظیم اقتصادی در استان اردبیل کمک کند.
وی افتتاح دو هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین و کشت و زرع محصولات آبی را با استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم با هدف‌گذاری انجام شده و تأمین منابع ملی بتوانیم این پروژه را تا پایان امسال به شکل کامل به بهره‌برداری برسانیم.
استاندار اردبیل بیان کرد: قطعاً در کنار ایجاد زیرساخت‌ها با سرمایه‌گذاری‌های دولتی، تلاش بر این است تا با حمایت سرمایه‌گذاران تولید محصولات متنوع زراعی در این منطقه مستعد به انجام رسیده و به تقویت نظام اقتصادی در بخش کشاورزی کمک کنیم.

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

ارسال شده: مرداد 2, 1400,
نظرات: 0,
نویسنده: مدیر سیستم
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

x
پرداخت قبوض
دی ان ان