
زیر مجموعه های مدیریت هماهنگی و ترویج :
اداره پشتیبانی شبکه ترویج
اداره هماهنگی ترویج
اداره اموزش بهره برداران
اداره رسانه های آموزشی
شرح وظایف مديريت ترويج كشاورزی
1- بهبود روش های موجود و انتقال یافته های جدید تحقیقی و آموزش روش ها و تکنولوژی های جدید كشاورزی
2- برنامه ريزی و اجرای طرح های ترويجی در زمينه توليد محصولات سالم و ارگانيك
3- ترویج بهینه سازی مصرف سوخت مرغداری ها و بخش های وابسته
4- ايجاد و اجرای طرح های مرتبط بين تحقيق ترويج و اجرا و بهره بردار
5- برنامه ريزی آموزش برای تربيت نيروی انسانی ماهر و نيمه ماهر بخش كشاورزی
6- نظارت و حمايت از عاملين ترويجی با تاكيد بر كشاورزان خبره ، تسهيل گران روستايی ، مددكاران ترويجی ، شركت های خدمات مشاوره ای ، مراكز جهادكشاورزی
7- برنامه ريزی ترويج و انتقال يافته های تحقیقاتی به بهره برداران بخش كشاورزی
8- حمايت از گسترش ترويج خصوصی و خصوصی سازی در ترويج
9- انتخاب ، معرفی و حمايت از بهره برداران ، توليدكنندگان نمونه بخش كشاورزی ، روستايی و عشايری
10- تهيه و تدوين برنامه جامع ترويج كشاورزی با مشاركت بخش های اجرايی و تحقيقاتی
11- برنامه ريزی و مديريت جشنواره ها ، نمايشگاه ها و کارگاه های آموزشی ، علمی و تخصصی
12- نظارت و ارزيابی عملكرد فعاليت های مرتبط در سطح استان
13- برنامه ريزي ، پشتيبانی ، توسعه و تجهيز شبكه ترويجی متناسب با نياز بخش كشاورزی در سطح استان
14- نيازسنجی ، جذب و بكارگيری سربازان سازندگی ، آموزشگران ، كارشناسان و ساير عاملين ترويج
15- ساماندهی ، حمايت و پشتيبانی فضاها و امكانات آموزشی ترويجی
16- اجرای و طراحی سيستم ارتباطی مناسب با استفاده از تكنولوژی های نوين برای تقويت در راستای تعامل عناصر شبكه ترويج و تشكل های كشاورزی
17- برنامه ريزی و مديريت توليد رسانه های آموزشی و ترويجی
18- پيگيری تهيه و پخش برنامه های راديويی و تلويريونی مرتبط با بخش كشاورزی و توسعه روستايی
19- ساماندهی مشاغل و صنوف بخش كشاورزی از طريق اجرای قانون نظام صنفی بخش كشاورزی
20- برنامه ريزی و زمينه سازی برای ايجاد و حمايت موسسات مالی و اعتباری خرد ويژه زنان روستايی
21- اجرای طرح های بسيج سازندگی به منظور جلب مشاركت كشاورزان جوان در امر توسعه كشاورزی
22- تشكيل و راه اندازی شركت های خدمات مشاوره ای به منظور بكارگيری نيروهای متخصص و جوان برای اجرای طرح های اجرايی و ترويجی و انجام خدمات مشاوره ای به منظور واگذاری امور تصدیگری بخش دولتی
23- ايجاد ارتباط و تعامل با مجامع علمی و تحقيقاتی و دانشكده های كشاورزی از طريق دفاتر ارتباطی
24- ايجاد و راه اندازی تشكل های توليدی ويژه زنان روستايی