یکی از اصلی ترین دلایل دستیابی ایران اسلامی به موفقیت های نظامی و کشاورزی و صنعتی و فن آوری استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات و توانمندی های جوانان ایران اسلامی است.
یکی از اصلی ترین دلایل دستیابی ایران اسلامی به موفقیت های نظامی و کشاورزی و صنعتی و فن آوری استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات و توانمندی های جوانان ایران اسلامی است.

چهارشنبه, 23 بهمن,1398

یکی از اصلی ترین دلایل دستیابی ایران اسلامی به موفقیت های نظامی و کشاورزی و صنعتی و فن آوری استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات و توانمندی های جوانان ایران اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سردارپاسدار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین تجلیل از کشاورزان و بهره برداران و تولید کنندگان در جمع مسئولین عالی رتبه استانی و کشاورزان پیشرو و منتخبین استانی و کشوری و همچنین در گرامیداشت یادو خاطره شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی سخن می گفت ، با اعلام این مطلب افزود: یکی از اصلی ترین دلایل دستیابی ایران اسلامی به موفقیت های نظامی و کشاورزی و صنعتی و فن آوری استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات و ظرفیت ها و توانمندی های جوانان ایران اسلامی است و این سیل خروشان جمعیت ولایت مدار است که با تاسی از مکتب حسینی و رهبری داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توانستند رژیم منحوس پهلوی را پس از 2500 سال حکومت ننگین پادشاهی به زباله دان تاریخ بیاندازند .
سردار بابا زاده افزود: یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فردی که انقلاب شکوهمند ایران اسلامی داشت مردمی بودن آن انقلاب بود و در راس آن اخلاص و صداقت امام خمینی به عنوان یک رهبری مذهبی توانست انقلاب اسلامی را به ثمر برساند مردم عاشق ولایت وفقیه و رهبری انقلاب بودند و همیشه در شعارها و عملشان نشان دادند که ما همه وجودمان را فدای یک لحظه عمر رهبر عظیم الشان می کنیم . رمز موفقیت انقلاب اسلامی دست در دست هم دادم و اتحاد و یکپارچگی مردم بود که این قدرت های مردمی قطره قطره جمع گشت و به دریا و اقیانوس خشم و نفرت از رژیم طاغوت و آمریکای جنایتکار انجامید .
سردار بابا زاده با اشاره به نقش ارزشمندی که مداحان اهل عصمت و طهارت دارند اشاره کرد و افزود: گفتمان انقلابی اهل بیت و بسیج مردمی در سایه روشنگری این قشر در حمات از انقلاب همیشه به عنوان یک سند ومدرکی متقن در حافظه تاریکی انقلاب ثبت و ضبط است .
این فرمانده ارشد نظامی در ادامه سخنان خود افزود: هرچقدر با مردم با اخلاص و پاکی و صداقت سخن بگوییم به همان اندازه در پیشبرد اهداف انقلاب موفق هستیم و این مردم همیشه در صحنه است که در روزهای سخت همیشه یار و پشتیبان مسئولین هستند .
سردار بابا زاده افزود: در جنگ هشت ساله تمامی کشورهای عضور پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو و همچنین کشورهای عضوپیمان ورشو از رژیم دیکتاتوری عراق حمایت کردند . در جنگ هشت ساله 5 استان کشور بطور مستقیم با جنگ درگیربود و یک و نیم میلیون نفر رزمنده درصف مقدم جبهه همواره حضور داشتند و میلیونها نفر از مردم در پشت صحنه از آنان حمایت می کردند . در این دوران قیمت هر بشکه نفت تنها 7 دلار بود با این وضعیت اگر حمایت مردمی به تاسی از مکتب حسینی نبود و اگر رهبری داهیانه ولایت فقیه نبود قطعا در این جنگ نمی توانستیم موفق باشیم .
این مقام مسئول با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های سردار دلها سپهبد قاسم سلیمانی افزود: سردار سلیمانی سردار دلها بود تنها در صفت مقدم جبهه مقاومت فرمانده بود این سرباز ولایت در تمامی عرصه های فرهنگی و ورزشی و علمی حضور فعال داشت . در سیل و طوفان و حوادث غیر طبیعی سردار در صف مقدم خدمت رسانی قرار داشت و همواره می گفت ما هرچه داریم از این مردم ولایت مدار است الان که سیل زده هستند وظیفه ماست که همچون میدان جنگ به کمک آنان بیائیم و آنان را یاری نمائیم .


در ادامه ارژنگ عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز ضمن تبریک فرارسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وهفته جهاد کشاورزی افزود: میزان موفقیت ها و توانمندی های درحاضر بخش کشاورزی کشور به هیچ وجه با قبل از انقلاب قابل ملاحظه نیست میزان کل تولیدات بخش کشاورزی قبل از انقلاب تنها می توانست غذای مورد نیاز مردم را تنها به مدت 33 روز تامین کند. قبل از انقلاب اصلا چیزی به مفهوم واقعی تحت عنوان کشاورزی وجود خارجی نداشت کشوری وابسته که پنیز خود را از دانمارک ، سیب و محصولات درختی خود را از لبنان و تخم مرغ خود را از اسرائیل و ... تامین می کرد
این مقام مسئول سیاسی درا دامه سخنان خود افزود: قبل از انقلاب نه تنها بخش کشاورزی بلکه بخش بهداشت و درمان نیز از وضعیت بسیار نابسامانی برخوردار بود به گونه ای که تا اواخر دهه 60 کلیه درمانگاهها ومراکز بهداشتی و پزشکی توسط نیروهای بنگلادشی و هندی تامین می شد و این درحالی است که پس از 41 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کلیه خدمات بهداشتی و درمانی و تخصصی و حتی فوق تخصصی در داخل کشور ارائه می شود .
عزیزی در ادامه سخنان خود افزود: در بخش صنایع نیز کشورمان قبل از انقلاب رونقی نداشت و صنعت بر اساس مونتاژ و سرهم کردن قطعات می چرخید قبل از انقلاب کشور حتی قادر به تولید سیم خاردار مورد نیاز خود نیز نبود و این درحالی است که کشورمان ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به موفقیت های قابل توجهی در تولید انواع جنگ افزارهای نظامی دستگاههای سنگین نظامی و غیر نظامی و موشک های بالستیک و قاره پیما دست پیدا کرده است .
در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خلیل نیکشاد ضمن تبریک فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وهمچنین هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی افزود: وظیفه خود می دانم در این ایام مبارک از سردار دلها سپهبد قاسم سلیمانی به احترام و ادب یاد کنم آنکه رهبر کبیر انقلاب در مقام و منزلتش فرمودند : سردار سلیمانی بارها و بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داند و در راه خدا و برای خدا مجاهدت کردند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: میزان تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم قبل ازانقلاب تنها 200 هزار تن بود در حالی که این میزان در حال حاضر به بیش از 600 هزار تن رسیده است . میزان محصولات تولیدی در بخش آبزی پروری و شیلات 150 تن بوده است در حالی که این میزان در حال حاضر به 9500 تن رسیده است . میزان تولید انواع محصولات زارعی در سال 57 تنها 700 هزار تن بوده که در حال حاضر این میزان به بیش از 3 میلیون تن رسیده است و در زمینه محصولات دامی و پروتئینی گوشت قرمز و سفید و لبنیات این میزان 148 هزار تن بوده در حالی که این میزان در حال حاضر بیش از 380 هزار تن می باشد


این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های بخش مکانیزاسیون استان نیز افزود: ضریب مکانیزاسیون قبل از انقلاب تنها یک و چهار دهم بوده در حالی که این میزان در حال حاضربه 2 و شش دهم رسیده است .درسال گذشته 42 میلیارد تومان به بخش مکانیزاسیون استان اعتبار تخصیص یافته بود که استان اردبیل توانست 180 درصد اعتبارات را جذب نماید به گونه ای که اعتبارات 6 استان دیگر نیز توسط استان اردبیل جذب شد . به همین دلیل استان اردبیل از جایگاه برتری در بخش مکانیزاسیون کشور برخوردار است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: در دوسال گذشته رتبه استان اردبیل در اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در بین استانها رتبه 29 کشوری بود در حالی که این رتبه در حال حاضر به رتبه 6 کشوری رسیده است
نیکشاد در ادامه سخنان خود افزود : 9400 هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین با صرف اعتبار 1100 میلیارد تومان بهره برداری رسیده است و 92 درصد از فعالیت های اجرایی این پروژه مهم به بهره برداری رسیده است و قطعا در کمترین زمان تمامی این عملیات با موفقیت به اتمام خواهد رسید .
رئیس سازما ن جهاد کشاورزی استان درادامه سخنان خود افزود: امنیت غذایی و تامین مایحتاج مورد نیاز مردم همانند موشک و سلاحهای جنگی و بومی سازی آنها بسیار حائز اهمیت است و اگر رشد و شکوفایی کشور بتواند تحقق عینی و عملی پیدا کند می بایست یک بال آن قدرت نظامی و بال دیگر آن قدرت در تولید و حاکمیت امنیت غذایی باشد نباید از این دو اصل ذره ای قابل بمانیم .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: عملیات بزرگترین شرکت گلخانه ای کشور به مساحت 1600 هکتار در استان اردبیل آغاز شده است . در طی دو سال گذشته سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای تنها 12 هکتار راشامل می شد و استان رتبه آخر کشوری را در بین استانها داشت در حالی که در حال حاضر عملیات زیر ساخت لازم 400 هکتار از این واحد های گلخانه ای به اتمام رسیده است و 26 هکتار از این واحد های گلخانه ای در سه ماهه سوم وارد چرخه تولید شده است و تا پایا ن سالجاری این میزان به 100 هکتار فضای گلخانه ای افزایش خواهد یافت . نکته مهمی که حائز اهمیت است این است که در سطح 1600 هکتار فضای گلخانه ای به راحتی می توان به میزان 450 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی کرد و 700 هزار تن به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی افزود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: 240 هزار واحد دامی پلاک گذاری شده و شناسنامه دار شده اند که این امر نقش مهمی در برنامه ریزی های استانی و کشوری در تولید گوشت قرمز خواهد داشت .
این مقام مسئول اضافه کرد : رویکرد ما کشاورزی حفاظتی ، بهره وری از آب و نیروی انسانی و دستیابی به تولید پایدار در انواع محصولات کشاورزی و تولید مقاضا محور است که در این خصوص از هیچ گونه تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد .
در ادامه حجت الاسلام اکبر اکبری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نیز افزود: آنچه باعث پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی شد برکت خود شهدای سرافزاز انقلاب اسلامی بود آنان که الله گفتند و بر این پیمان خویش ماندند و حاضر نشدند بنده غیر خدا پذیرند .
این مقام مسئول درا دامه سخنان خود فرمود : رهبری داهیانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره ) کلید پیروی انقلاب بود . دربهبوبه انقلاب وقتی فرماندار نظامی تهران اعلام حکومت نظامی می کند رهبر فرزانه انقلاب دستور می دهد هیچ کس به حکومت نظامی توجه نکند همه به خیابانها بریزند و شعار مرگ بر شاه سردهند و این حکومت منحوس پهلوی را به زباله دان تاریخ بیاندازند و این رهبر انقلاب بود که شعار دکترین مرگ بر آمریکای جنایتکار را در بین شعارهای بنیادین مردم انقلابی نهادینه کردند .
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به روحیه شهادت طلبی مردم قهرمان و انقلابی ایران اسلامی به سردار دلها قاسم سلیمانی اشاره کردند و افزودند : حاج قاسم سلیمانی نمادی ارزشمند از تربیت مکتب حسینی بود و همواره به شهادت به عنوان یک افتخار و آرزوی بلند می نگریست خضوع و فروتنی در شخصیت سردار دلها به قدری قوی و تنموند بود که وقتی همرزمانش خطرشهادت در سفر به عراق را به وی گوشرد می کنند می گوید میوه را هروقت رسید باید از درخت چید شهادت افتخار بزرگی است که من سالهای درازی کوهها و دشتها را برای بدست آوردنش پیموده ام وهنوز به آن دست نیافته ام .
لازم به توضیح است در پایان این مراسم از تعداد 22 نفر از تولید کنندگان و بهره بردارن برتراستان در عرصه های کشاورزی و دام و باغبانی و شیلات و صنایع تبدیلی و تکمیلی و بانوان برتر بخش کشاورزی بااهداء تندیس و لوح و هدایایی تجلیل و همچنین از فرمانده پایگاه این سازمان به عنوان فرمانده نمونه استان قدردانی بعمل آمد .

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان