پروژه پایاب سد سرخاب نیر از مهمترین پروژه های آب و خاک استان اردبیل است.
پروژه پایاب سد سرخاب نیر از مهمترین پروژه های آب و خاک استان اردبیل است.

چهارشنبه, 29 مرداد,1399

پروژه پایاب سد سرخاب نیر از مهمترین پروژه های آب و خاک استان اردبیل است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مهندس علیمراد اکبری که به همراه دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اردبیل سفرکرده بود با اعلام این خبر افزود: با قول مساعد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کسری اعتبار پروژه عظیم شبکه آبیاری و زهکشی جبران خواهد شد.

وی با اعلام این خبر گفت: بزرگترین پروژه آب و خاک شمال غرب کشور در اردبیل در حال اجراست که قرار است در فازهای مختلف به بهره‌برداری برسد.
اکبری خاطرنشان کرد: ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شمال استان در قالب شبکه پایاب خداآفرین به زیر کشت محصولات آبی خواهد رفت که این پروژه در حال حاضر ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه با کمبود و کسری منابع مالی روبرو هستیم که در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به اردبیل قول داده شد تا این کسری اعتبار جبران و در ماه‌های آینده پرداخت شود.
اکبری بیان کرد: وزارت نیرو نیز قرار است آب مورد نیاز این پروژه را تأمین کند که به موازات کار اجرایی جهاد کشاورزی کشاورزان بتوانند از این پروژه عظیم آب و خاک استفاده کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۵ هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت محصولات متنوع در منطقه حاصلخیز مغان رفته و امیدواریم در فازهای بعدی نیز ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به شکل کامل آماده بهره‌برداری شود.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نقش اساسی چنین طرح‌های زیربنایی را در تحول اقتصادی استان بی‌نظیر خواند و بیان کرد: در بخش‌های مختلف اشتغال و درآمدزایی مردم منطقه این پروژه تأثیرگذار خواهد بود.
اکبری گفت: در شهرستان نیر پروژه آبیاری نوین در پایاب سد سرخاب و یامچی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار در حال اجراست که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این مجموعه عظیم باشیم.
وی افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۰ درصد است و همزمان کارهای زیربنایی و زیرساختی این پروژه آب و خاک در حال اجراست که قرار شد کسری منابع مالی این پروژه نیز از طریق اعتبارات استانی و با کمک مسئولان محلی برطرف شود.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر این امکانات و تجهیزات خریداری و تأمین شود تا سه ماه آینده این پروژه آبیاری به شکل کم‌فشار در نیر افتتاح خواهد شد تا بهره‌برداران از آن استفاده کنند.
اکبری ضرورت اجرای کامل خط انتقال پروژه را یادآور شد و بیان کرد: قرار شد جهاد کشاورزی با همراهی کشاورزان منطقه بخشی از اعتبار مورد نیاز را تأمین کنند تا برای فصل زراعی آینده این اراضی آبی برای کشت انواع محصولات مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان