مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : تقویت فرهنگ فریضه ذکات در گرو آگاهی به ارزشهای دینی
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : تقویت فرهنگ فریضه ذکات در گرو آگاهی به ارزشهای دینی

یکشنبه, 30 تیر,1398

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : تقویت فرهنگ فریضه ذکات در گرو آگاهی به ارزشهای دینی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، اکبر اکبری که قبل از ظهر امروز در جلسه ستاد پیگیری امر احیاء ذکات استان سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: اعضای شورای ذکات بخش کشاورزی که شامل مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ، رئیس سازمان جهادکشاورزی ، رئیس مرکز آموزش ، تحقیقات و منابع طبیعی و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) می شود می بایست بیش از پیش با آماده سازی بسترهای لازم برای احیاء فریضه ذکات پرداخت آن را می بایست نهادینه سازند و با فرهنگ سازی و آموزشهای لازم به بهره برداران این سنت دیرینه الهی و اسلامی را در جامعه بخش کشاورزی بیش از پیش تقویت نمایند .
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود افزود: تعداد بسیار زیادی از بهره برداران و کشاورزان بر مبنای اعتقادات قلبی ودینی خود ذکات را پرداخت نموده و در حال حاضر نیز می کنند و این اعتقادات راسخ معنوی بود که در دوران رژیم ستم شاهی نیز کشاورزان در خدمت به فقرا و مساکین در قالب پرداخت ذکات همواره حمایت می کردند .
مسئول پیگیری امورات ذکات در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود افزود: کمیته اطلاع رسانی در امر ذکات به بهترین نحو ممکن اطلاع رسانی نموده است و با توجه به اینکه امسال نسبت به سال گذشته وضعیت کشت و زراع بهتر بوده است امید واریم که ذکاتی که از محصولات سردرختی و بخصوص زراعت سیب زمینی و دیگر محصولات جمع آوری می شود نسبت به سال گذشته بیشتر باشد .
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: استان اردبیل دارای 38 مرکز خدمات جهاد کشاورزی با 300 نفر مروج و کارشناس پهنه می باشد که قطعا ً آموزش تخصصی به این نیروها در خصوص اهمت ذکات می تواند بستر لازم را برای دریافت بیشتر ذکات فراهم آورد .
در ادامه علی رضا معروفی بازرس ویژه وزارت جهاد کشاورزی در امور ذکات نیزافزود: اولین قدم در راستای تقویت فریضه ذکات آموزش مروجین و کارشناسان پهنه می باشد که چهره به چهره با بهره برداران و کشاورزان در ارتباط هستند . این نیروهای فنی و تخصصی می توانند در کنار آموزشهای تخصصی زراعت به بهره بردارا ن اهمیت ذکات را نیز برای آنان تشریح و زمینه های لازم برای دریافت ذکات و کمک به مستمندان فراهم آورند.
در ادامه مهندس جاوید صحرایی رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز افزود: با استفاده ازتوصیه های مهم مکتب قرآن و اسلام و همچنین الگو گیری از سفارشهای حضرت امام خمینی «ره» بنیان گذار انقلاب اسلامی قطعا ً می توانیم در امر ذکات موفق باشیم فرهنگ پرداخت ذکات می بایست به صورت ریشه ای فرهنگ سازی شود و یکی از ملزومات اساسی کار زارعین قرار گیرد به گونه ای که زارع به فرزندان خود سفارش کند اگر تا برداشت محصول زنده نماندم حتما ذکات محصول پرداخت شود .
وی افزود: اطلاع رسانی شفاف و توانمند از طریق رسانه های ارتباط جمعی و صدا و سیما می تواند بیشترین تاثیر را در راستای ترویج فرهنگ ذکات در جامعه کشاورزی داشته باشد .
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: می بایست با اتخاد تدابیر لازم حداکثر استفاده را از فضای مجاز در راستای ترویج فرهنگ ذکات بکار بست اهمیت فضای مجازی بقدری بالاست که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرماید اگر رهبر نبودم مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می گرفتم .
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
30/4/98
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان