مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان : امنیت غذایی در گرو حفاظت از تنوع زیستی
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان  :   امنیت غذایی در گرو حفاظت از تنوع زیستی

پنجشنبه, 02 خرداد,1398

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان : امنیت غذایی در گرو حفاظت از تنوع زیستی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، شهامت هدایت که به مناسبت همایش روز جهانی تنوع زیستی با حضور رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی ، مدیر کل محیط زیست استان ، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ودیگر مدیران اجرایی و کارشناسان بخش کشاورزی استان که در سالن اجتماعات این سازمان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: حیاط بشری وابسته به حفاظت از تنوع زیستی است . اگر تعادل اکولوژیکی بهم بخورد قطعا ً امنیت غذایی نیز به خطر می افتد .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: یکی از مهمترین بخش هایی که نقش کلیدی در حفاظت از تنوع ژنتیکی دارد اهمیت دادن به حفاظت از منابع طبیعی است قطعاً اگر منابع طبیعی در معرض خطر قرار بگیرد و در حفاظت و نگهداری از آن سهل انکاری شود قطعا ً امین غذایی و اجتماعی و حتی امنیت سیاسی نیز به خطر می افتد .
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان درا دامه سخنان خود افزود: آلودگی منابع طبیعی تنوع زیستی را قطعا ً به مخاطره می اندازد . نبود گونه های جایگزین به جای گونه های نابود شده یکی از مهمترین تهدیداتی است که تنوع زیستی با آن روبروست .
این مقام مسئول با نگرشی تخصصی به اهمیت حفاظت از تنوع زیستی افزود: فرسایس بادی وآبی خاک به عنوان مرگ خاموش یکی از مهمترین مقوله هایی است که می باست به آن توجه ویژه ای بشود
هدایت افزود : حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک می بایست در برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت مورد توجه ویِژه همگان قرار بگیرد تنها درا ین صورت است که می توانیم گامهای موثر و کاربردی را در حفاظت از تنوع زیستی را شاهد باشیم .
وی افزود: یکی دیگر از مهمترین مقوله هایی نیز که منجر به حفاظت از تنوع زیستی می شود حفاظت از منابع آبی است که به عنوان مایه حیاط و زندگی نقش موثری در تنوع ژنتیکی دارد .
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
1/3/98

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان