مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر : تولید سالانه 700تن عسل با اشتغالزایی مستقیم 800نفر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر : تولید سالانه 700تن عسل با اشتغالزایی مستقیم 800نفر

یکشنبه, 30 تیر,1398

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر : تولید سالانه 700تن عسل با اشتغالزایی مستقیم 800نفر


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یوسف جهانی با اعلام این خبر افزود: با داشتن دامنه سر سبز سبلان و غنی بودن از لحاظ گونه های مختلف گونه گیاهی از جمله نعناعیان، گل ســرخ، خشخاش،گلهای ماهور، زنبق، نخود، شب‌بو، آلاله و غیره را میتوان نام برد که دارای پتانسیل بسیار مناسبی جهت پرورش زنبور عسل می باشد.
یوسف جهانی گفت: این شهرستان دارای بیش از 40000 کندوی زنبور عسل مدرن و فعال با توليد سالانه بالغ بر 700 تن عسل که تعداد 800 نفر به طور مستقیم مشغول به زنبور داری می باشند. قطب تولید عسل در استان بشمار می رود.که تولید محصولات جانبی از جمله ژله رویال ، بره موم ، موم ، گرده گل از سایر تولیدات زنبور عسل می باشد که در حال حاضر زنبور داران این شهرستان علاقه فراوانی برای تولید آن از خود نشان می دهند و تولید این محصولات جانبی از نظر اقتصادی برای زنبور داران بسیار مفید خواهد بود.
وی گفت : با عنایت به اینکه اکثر محصولات جانبی تولید شده توسط زنبور عسل خاصیت دارویی داردکه ضمن افزایش تقاضا برای این محصول، تولید کنندگان با رغبت بیشتری جهت تولید آن به این مدیریت مراجعه نموده و از نظرات کارشناسان این مدیریت برای افزایش تولید این محصول ارزشمند استفاده نموده و آموزه های خویش را در زنبورستانهای خود بکار می بندند.
ایشان از برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزش پیشرفته برای زنبورداران شهرستان در آینده خبر دادند و افزودند در کنار تولید ژله رویال، تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل نیز در شهرستان رواج دارد و اغلب زنبورداران این شهرستان ملکه مورد نیاز زنبورستان های خود را خودشان تامین می کنند و عده ای از زنبورداران هم به صورت تخصصی در امر تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل فعالیت دارند.
وی همچنین از تحویل 196 تن شکر به قیمت دولتی به زنبورداران شهرستان به بیش از 400 زنبوردار عضو تعاونی زنبور داران در سال جاری خبر دادند..

روابط عمومی جهاد کشاورزی مشگین شهر
29/4/98
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان