مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین : پیش بینی برداشت بیش از 6 هزار تن گندم
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین   :  پیش بینی برداشت بیش از 6 هزار تن گندم

دوشنبه, 27 خرداد,1398

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین : پیش بینی برداشت بیش از 6 هزار تن گندم

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل محمد ابراهیم  محمدی با اعلام این خبر افزود : در سال زارعی جاری 3550 هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان 1350 هکتار آن  آبی و نیمه آبی و 2200 هکتار به صورت دیم می باشد.
این مقام مسئول در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص مبارزه با علفهای هرز افزود: در سالجاری در سطح بیش از 1050 هکتار از مزارع آبی و 954 هکتار از مزارع دیم بر علیه علفهای هرز پهن برگ و کشیده برگ مبارزه شد وسعی شد تا میزان خسارت علفهای هرز به مزارع گندم به حداقل برسد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین در ادامه سخنان خود افزود: به منظور دسترسی به حداکثر تولید گندم در سالجاری با اجرای کشاورزی حفاظتی کم خاکورز، استفاده از بذور گواهی شده، استفاده بهینه از کود مصرفی در مرحله کاشت و داشت و ایجاد شبــكه مراقبـت و پيـش آگـاهي مـزارع گندم در مراکز جهاد کشاورزی حومه و ایردموسی سعی بر آن شد تا بیشترین عملکرد در واحد سطح بدست آید.
محمدی درادامه سخنان خود افزود : سطح سبز مزارع گندم شهرستان خوشبختانه از وضعیت مطلوبی برخوردار است که  پیش بینی می شود  6300 تن گندم در سالجاری از مزارع حوزه عمل مراکز جهاد کشاورزی شهرستان برداشت شود و با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده است امید واریم بیش از 4000 تن خرید تضمینی گندم درسالجاری داشته باشیم.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
26/3/97

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان