مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار کنترل قرنطینه ای بیش از 30 هزار تن انواع محصولات کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار کنترل قرنطینه ای بیش از 30 هزار تن انواع محصولات کشاورزی

دوشنبه, 17 تیر,1398

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار کنترل قرنطینه ای بیش از 30 هزار تن انواع محصولات کشاورزی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ربعلی جهانی با اعلام این خبر افزود:  از ابتدای سال تاکنون کنترل و نظارت قرنطینه ای بیش از 30 هزار تن محصولات کشاورزی صادراتی، وارداتی و ترانزیتی توسط قرنطینه نباتی مدیریت جهادکشاورزی مستقر در گمرک مرزی این شهرستان انجام گرفته است.
ربعلی جهانی افزود: نظارت، بازدید و صدور گواهی بهداشت نباتی توسط کارشناسان قرنطینه نباتی این مدیریت، برای محصولات کشاورزی صادراتی به میزان 8 هزار تن، کنترل قرنطینه ای و صدور مجوز محصولات کشاورزی ترانزیتی به میزان 7 هزار تن و واردات حدود 15هزار تن محصولات مختلف، از جمله فعالیت های انجام شده این مرکز در سه ماهه نخست سال 98 می باشد.
ایشان همچنین بر افزایش کیفیت محصولات کشاورزی صادراتی اشاره کرده بیان نمود محصولات کشاورزی صادراتی به سبب نظارت و کنترل در قرنطینه نباتی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مطابق با استانداردهای جهانی است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار یکی از عوامل افزایش تولیدات کشاورزی را جلوگیری از خسارات عوامل خسارت زای گیاهی به محصولات کشاورزی دانست که در بخش پیشگیری از وقوع خسارت ، قرنطینه نباتی نقش مهمی در این عرصه دارد. جهانی با بیان اینکه قرنطینه گیاهی سدی در برابر ورود عوامل خسارت زای گیاهی از مناطق آلوده و یا خارج از کشور است، اظهار کرد: با افزایش و گسترش ارتباطات بین کشورها و توسعه صنعت حمل و نقل میزان تبادلات کالا نیز افزایش یافته به همین جهت میزان خطر و ریسک انتقال عوامل خسارت زای گیاهی توسط این گونه مبادلات نیز افزایش یافته است، وی افزود: نظارت دقیق قرنطینه نباتی بر ورود محصولات کشاورزی ضامن حفظ و افزایش میزان و کیفیت تولید محصولات کشاورزی است و جهاد کشاورزی در این زمینه برنامه های مدونی دارد.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
98/4/13

 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان