مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار : آغاز توزیع بذر سویا در بیله سوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار : آغاز توزیع بذر سویا در بیله سوار

دوشنبه, 13 خرداد,1398

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار : آغاز توزیع بذر سویا در بیله سوار

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ربعلی جهانی با بیان اینکه کشت سویا در شهرستان بیله سوار به صورت کشت دوم و تابستانه و در تناوب با غلاتی مانند گندم انجام می‌شود پیش بینی کرد: امسال در جهت افزایش تولید دانه های روغنی و کاهش وابستگی ها به بیگانگان، بیش از 9 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بیله سوار پس از برداشت گندم، به کشت دانه روغنی سویا اختصاص یابد که همه ساله حدود 20 هزار تن دانه روغنی سویا در این شهرستان تولید می گردد.
ربعلی جهانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اعلام این خبر گفت : توزیع بذر سویا در دو کارگزاری شهرستان آغاز شده است که برای این منظور  بیش از 600 تن بذر گواهی شده و مادری شامل ارقام L17، ویلیامز و آرین در نظر گرفته شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار گفت: قیمت هر کیلو گرم بذر گواهی شده این محصول ۶۰ هزار ریال و هر کیلو گرم بذر مادری ۶۲ هزار ریال اعلام شده که ۱۷ هزار ریال به عنوان یارانه دولتی کسر می‌شود.
جهانی افزود: سویا به عنوان یکی از مهمترین گیاهان روغنی از ابعاد مختلف دارای اهمیت بوده و کشت این گیاه به دلیل تثبیت بیولوژیکی نیتروژن موجب تقویت خاک‌های زراعی شده و از لحاظ اکولوژیکی نقش مهمی در پایداری اکوسیستم‌های زراعی دارد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
12/3/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان