مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل: کشت انتظاری حبوبات درسطح بیش از 2 هزار هکتار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل: کشت انتظاری حبوبات درسطح بیش از 2 هزار هکتار

پنجشنبه, 29 فروردین,1398

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل: کشت انتظاری حبوبات درسطح بیش از 2 هزار هکتار

    به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، علی حسین احدی عالی از  کشت انتظاری حبوبات در بیش از 2 هزار و 40 هکتار از اراضی شهرستان اردبیل در سال زراعی جاری خبر داد.
وی افزود: کشت انتظاری حبوبات در راستای سیاست های تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی درمنطقه در سطح 2 هزار و42 هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شد که از این میزان سطح کشت، حدود1 هزار و 285 هکتار به کشت انتظاری عدس و 757 هکتار به کشت انتظاری نخود اختصاص یافته است.
وی عمده ارقام نخود کشت شده در منطقه را ارقام آزکان ، آکسو، عادل و منصور و عمده ارقام عدس کشت شده را ارقام محلی و رقم اصلاح شده بیله سوار عنوان نمود.
وی افزود: پیش بینی می شود حدود  1 هزار و 800  تن محصول حبوبات با این شیوه جدید کشت برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان نمود: در کشت انتظاری به دلیل فراهم بودن بارش های زمستانه و استفاده حداکثری از بارندگی ها که مزیت بزرگی برای کشت پاییزه و انتظاری محسوب می شود و افزایش طول دوره رشد رویشی ، عملکرد محصول به میزان قابل توجهی افزایش یافته و موجب درآمدزایی بیشتر کشاورز می شود.
وی با اشاره به مرسوم بودن کشت بهاره و سنتی حبوبات در شهرستان اردبیل ادامه داد : به دلیل کوتاه بودن طول دوره رشد در کشت بهاره و با توجه به اینکه در اکثر سالها پس از کشت بهاره دیم بارندگی های موثر بندرت اتفاق می افتد به طوری که بروز تنش خشکی و گرما در اواخردوره رشدرویشی ودر مرحله گلدهی و غلاف دهی ،باعث کاهش قابل توجه عملکرد حبوبات از جمله عدس و نخود در کشت بهاره وسنتی می شود.
احدی عالی خاطر نشان کرد : در کشت انتظاری اطلاع از شرایط آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است و دما بایستی به حدی پایین باشد که جوانه زنی بذر تا بهار و سپری شدن سرمای زمستان و یخبندان به تاخیر افتد .
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
27/1/98

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان