مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل : توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی شهرستان اردبیل
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل :  توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی شهرستان اردبیل

پنجشنبه, 29 فروردین,1398

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل : توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی شهرستان اردبیل

   به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ، علی حسین احدی عالی از توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی شهرستان اردبیل خبر داد.

وی افزود: تاکنون درحدود 1 هزار و 500 هکتار از اراضی خرد کشاورزی شهرستان اردبیل و در1 هزار و 885 هکتار از پروژه های ملی ( اراضی پایاب سد یامچی )، سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده و به کشاورزان تحویل داده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در ادامه افزود: طرحهای آبیاری تحت فشار در اراضی خرد کشاورزی و در سطح پروژه های ملی و عمومی در حال اجرا بوده و در این زمینه محدودیت اعتباری وجود ندارد و بایستی اراضی مستعد شناسایی و مطالعه گردد.
وی ادامه داد: در سال گذشته، این مدیریت جهت افزایش راندمان آبیاری در سطح مزرعه ، اقدام به تشکیل 32 پرونده در سطح 565 هکتار نموده که جهت بهره مندی از تسهیلات یارانه ای به صندوق حمایت از بخش کشاورزی معرفی شده است.
این مقام مسئول در خصوص اجرای سیستم آبیاری موسوم به کم فشار نیز گفت: تاکنون سیستم آبیاری کم فشار درسطحی معادل 9 هزار و 610 هکتار از روستاهای تابعه این شهرستان اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه راندمان آبیاری در بخش کشاورزی به روش سنتی حدود 40 درصد می باشد افزود: اجرای سامانه های نوین آبیاری به منظور استفاده بهینه از منابع آب موجود و مقابله با خشکسالی وافزایش راندمان آبیاری به میزان 75 درصد در روش آبیاری بارانی و 90 درصد در روش قطره ای ، کاهش هزینه های آبیاری ، سهولت انجام عملیات زراعی ، مقابله با علفهای هرز مزرعه، جلوگیری از فرسایش خاک و زهدار شدن اراضی و نهایتا افزایش محصول در واحد سطح به کشاورزان توصیه می گردد.
وی یادآور شد : کشاورزان محترم می توانند جهت اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و کم فشار به مراکز جهاد کشاورزی حوزه روستای خود مراجعه نموده ونسبت به تکمیل فرم تقاضا نامه وسایر مدارک مورد نیاز جهت تکمیل پرونده اقدام نمایند.
احدی عالی اظهار امیدواری کرد:  استقبال کشاورزان از این طرح و استفاده از آن در اراضی کشاورزی منجر به بهره برداری صحیح از منابع آبی و تاثیر مستقیم  در افزایش تولیدات کشاورزی و تحقق اهداف اصلی تجهیز اراضی به سیستم های نوین آبیاری می گردد.

روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل 17/1/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان