مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوثر : تولید سالانه بیش از 1000 تن گوشت قرمز
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوثر  :  تولید سالانه بیش از 1000 تن گوشت قرمز

پنجشنبه, 10 مرداد,1398

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوثر : تولید سالانه بیش از 1000 تن گوشت قرمز

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، خیبر علی جلیلی با اعلام این خبر افزود: دامپروری از قدیم الایام یکی از شغل های اصلی مردم این شهرستان بوده که ازطریق همین حرفه امرار معاش می کردند . این شهرستان از پتانسیل های بالقوه ای در امر دامپروری برخوردار است .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: این شهرستان دارای 20 هزار راس دام سنگین و 105 هزار راس دام سبک می باشد که سالانه این میزان دامها 11 هزار تن شیر تولید می کنند .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر در ادامه سخنان خود افزود: سالانه 1300 تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می شود .
جلیلی در ادامه سخنان خود افزود: به منظور بالا بردن شیر و گوشت دامهای بومی منطقه سالانه 1500 راس تلقیح مصنوعی با نژاد های هلشتاین و سیمینتال صورت می گیرد تا به بهترین نحو ممکن شیر و گوشت تولیدی دامهای بومی تقویت شود .
وی افزود: در حال حاضر تعداد 59 واحد صنعتی و نیمه صنعتی با ظرفیت 5400 راس فعال هستند که 85 نفر با اشتغالزایی پایدار در این واحد ها مشغول بکار هستند.
این مقام مسئول در خصوص راه اندازی طرحهای راکد و اشتغالزا در این شهرستان نیز افزود: با همکاری و پشتیبانی فرماندار محترم این  شهرستان تعداد 11طرح درزمینه امور دام نیز وارد چرخه تولید شدند این واحد ها هم اکنون پس از سالها راکد بودن در مسیر چرخه تولید قرار گرفته اند .

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
8/5/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان