علمیات کانون کوبی بر علیه ملخ های مراکشی و ایتالیایی از مرز 7000 هکتار گذشت
علمیات کانون کوبی بر علیه ملخ های مراکشی و ایتالیایی از مرز 7000 هکتار گذشت

ﺳﻪشنبه, 16 اردیبهشت,1399

علمیات کانون کوبی بر علیه ملخ های مراکشی و ایتالیایی از مرز 7000 هکتار گذشت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خلیل نیکشاد که از نزدیک از عملیات کانون کوبی و مبارزه بر علیه ملخ های مراکشی و ایتالیایی بازدید داشت با اعلام این مطلب افزود: با هجوم ملخ های مراکشی و ایتالیایی به مناطق شمالی استان عملیات سمپاشی و مبارزه با این آفت با قدرت ادامه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: این آفت ها مزارع اصلاندوز و پارس آباد را مورد حمله قرار داده اند که تا کنون بیش از 7 هزار هکتار از مراتع در راستای کانون  کوبی آفت سمپاشی شده اند که این عملیات همچنان نیز ادامه دارد.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از عموم کشاورزان و بهره برداران و عشایر زحمتکش این مناطق خواست حداقل تا یک هفته از ورود احشام و طیور به این مراتع جلوگیری نمایند .
وی ادامه داد عملیات کانون کوبی از 20 فروردین ماه سالجاری  آغاز شده و تعداد کانونهای آلوده بیش از700 مورد در سطح  بیش از 7 هزار هکتار شناسایی شده و به بهترین نحو ممکن با آن مبارزه شده است
وی در آخر ضمن قدردانی از فرمانداران و دهیاران و کشاوزران و عشایر و شوراهای اسلامی و کلیه کارشناسان و مدیران که در عملیات کانون کوبی مشارکت دارند از عموم کشاورزان و عشایر خواست : درراستای شناسایی و آدرس دهی محل های کانون این آفت با مدیران و مراکز خدمات جهاد کشاورزی همکاری نمایند تا به بهترین نحو ممکن این عملیات انجام گیرد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان