عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور : ماموریت مهم سازمان تعاون روستایی رونق تولید و شکوفایی بخش کشاورزی
عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور : ماموریت مهم سازمان تعاون روستایی رونق تولید و شکوفایی بخش کشاورزی

پنجشنبه, 29 فروردین,1398

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور : ماموریت مهم سازمان تعاون روستایی رونق تولید و شکوفایی بخش کشاورزی


 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، محمد رضا اورانی  که در مراسم تودیع و معارفه مدیر تعاون روستایی استان  سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) بنام رونق تولید نامگذاری شده است به همین دلیل نیز کلیه فعالیت های شاخص و برتر سازمان تعاون روستایی می بایست در راستای تقویت رونق تولید و آماده سازی بسترهای مطمئن برای این مهم باشد . آماده سازی بستر های مناسب برای رونق تولید می بایست به گونه ای حساب شده و دقیق باشد که آحاد مردم این رونق تولید را به عینه شاهد باشند
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود : فلسفه راه اندازی و شروع فعالیت سازمان تعاون روستایی نیز از سال 1339 تا سال 1341 که فاز نخست قانون اصلاحات اراضی شروع شد . بهره برداران جدید با مشکل بذر و نهاده و ماشین آلات کشاورزی روبرو شدند این مالکین جدید که صاحب زمین زراعی شدند ولی عملا هیچ امکاناتی برای کشت و زرع نداشتند دقیقا ً در همین برهه یعنی در سال 1342 سازمان تعاون روستایی تشکیل شد تا جوابگوی این کاستی ها و مشکلات در کشور باشد .
اورانی در ادامه سخنان خود افزود : یکی دیگر از رسالت های مهمی که بر عهده سازمان تعاون روستایی سراسر کشور گذاشته شد توانمند سازی و بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی ها ی کشاورزان بود تا بتوانند با در اختیار داشتن دانش بروز جهانی در بخش تولید فعالیت خود را به خوبی انجام دهند .
وی افزود:  تعاونيها درايران پيشينه اي درحدود شصت ساله دارند وتعاونيهاي روستايي وكشاورزي بعنوان تعاونيهاي چند منظوره عام وارد پنجمين دهه حضور وفعاليت خود درروستاهاي كشورشده اند. تعاونيهاي روستائي به واقع پس ازانجام اصلاحات ارضي  درسال 1341 درجهت حمايت ازكشاورزان وتوليدكنندگان كه صاحب اراضي شده بودند شكل گرفت وپا به عرصه روستا گذاشت. درك نياز مشاركت مردمي، استفاده ازمنابع مالي اندك كه توسط اعضاء اندوخته ميگردد ولزوم استفاده بهينه ازعنصرمديريت روستايي مورد نظر موجب گرديد كه درروستاها، شركتهاي تعاوني روستايي وكشاورزي تاسيس گردد.
عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران متوسط نرخ رشد جمعیت روستایی استان اردبیل را منفی 2.1 درصد اعلام کرد و افزود: این آمار نشان می دهد که متوسط مهاجرت و کاهش جمعیت روستایی این استان برغم مزیت نسبی امور کشاورزی، سه برابر کشوری است.
لازم به توضیح است که در پایان این مراسم ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات آقای مهندس غلامرضا میرزا حسینی  آقای مهندس حمید  صولت به عنوان رئیس سازمان تعاون روستایی اردبیل منصوب و شروع به فعالیت نمود .  
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
26/1/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان