رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : پیش بینی برداشت 20 هزار تن کلزا درسالجاری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :    پیش بینی برداشت 20 هزار تن کلزا درسالجاری

چهارشنبه, 18 اردیبهشت,1398

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : پیش بینی برداشت 20 هزار تن کلزا درسالجاری

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، خلیل نیکشاد که امروز به همراه فرماندار شهرستان اردبیل از مزارع کلزای کشت شده در دشت اردبیل بازدید می کرد با اعلام این خبر افزود: یکی از سیاست های مهم هدایتی و حمایتی این سازمان افزایش سطح زیر کشت کلزا به عنوان یکی از زراعت های مهم دانه های روغنی  است که با برنامه ریزی های صورت گرفته قطعا ً شاهد افزایش تولید این محصول در سال مزین به رونق تولید خواهیم بود .

وی افزود:  در سالجاری 9 هزار هکتار از اراضی آبی ودیم استان به زیر کشت کلزا رفته است که از این میزان 300 هکتار آن در حوزه عمل شهرستان اردبیل می باشد و برآورد می شود افزون بر 20 هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت شود .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود : قرار گرفتن سویا در تناوب زراعی نقش بسیار مهمی در حفظ حاصلخیزی خاک داشته و در کاهش آفات و امراض نقش کلیدی دارد . قرار گرفتن این محصول در تناوب با غلات موجب پایداری عمکرد گندم به عنوان محصول استراتژیک و مهم می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: به منظور افزایش عملکرد دانه روغنی کلزا در واحد سطح برای اولین بار کشت نشائی این محصول  از سال گذشته آغاز شده است که این امر می تواند به افزایش تولید این محصول در واحد سطح و افزایش میزان درآمد سرانه تولید کنندگان کمک قابل توجهی بکند

 

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

14/2/98

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان