در سال جاری بیش از 16 هزار هکتار از اراضی به زیر کشت سیب زمینی رفته است .
در سال جاری بیش از 16 هزار هکتار از اراضی به زیر کشت سیب زمینی رفته است .

یکشنبه, 01 تیر,1399

در سال جاری بیش از 16 هزار هکتار از اراضی به زیر کشت سیب زمینی رفته است .

   به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  ،علی حسین احدی عالی با اعلام این خبر گفت: امسال 16 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان اردبیل زیر  کشت محصول سیب زمینی قرار گرفته که نسبت به سال زراعی گذشته حدود 10 درصد افزایش کشت یافته است.
وی بهترین زمان کشت سیب زمینی در این شهرستان را نیمه اول اردیبهشت تا پایان اردیبهشت ماه اعلام نمود و افزود: طی بازدید های به عمل آمده کلیه مزارع تحت کشت این محصول از سطح سبز مناسب ومطلوب برخوردارند و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بالغ بر 577 هزار تن محصول سیب زمینی از مزارع این شهرستان برداشت گردد.
وی عمده رقم کشت شده در اراضی شهرستان اردبیل را رقم آگریا عنوان نمود و از سایر ارقام کشت شده در منطقه نیز ارقام جلی،فونتانه،بانبا،کایزر،میلوا، اسپریت وساتینا را ذکر کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل درخصوص مبارزه با علف های هرز سیب زمینی نیز اعلام نمود: در جریان اردیبهشت ماه در کل سطوح کشت مذکور عملیات کنترل شیمیایی علیه علفهای هرز مزارع سیب زمینی صورت گرفته است.
احدی عالی در ادامه با بیان اینکه سیب زمینی یکی از عمده محصولات تولیدی این شهرستان بوده و از بازار فروش مناسب داخلی و خارجی نیز برخوردار می باشد افزود:19 واحد در زمینه سورتینگ ، انبار سرد و سردخانه بالای صفر درجه سیب زمینی مجموعا با ظرفیت 99000 تن در سال و میزان اشتغال 149 نفر به طور مستقیم و 1 واحد تولید سیب زمینی منجمد آماده طبخ در این شهرستان با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن با اشتغال زایی 50 نفر به طور مستقیم مشغول به فعالیت می باشند و 16 واحد نیز در زمینه های تولید فراورده های سیب زمینی و سردخانه بالای صفردرجه نیز در حوزه این شهرستان در حال تاسیس می باشند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان