در سالجاری تعداد 78 طرح راکد و نیمه فعال در زمینه تولید شیر و گوشت وارد چرخه تولید و اشتغال می شوند.
در سالجاری تعداد 78 طرح راکد و نیمه فعال در زمینه تولید شیر و گوشت وارد چرخه تولید و اشتغال می شوند.

ﺳﻪشنبه, 13 خرداد,1399

در سالجاری تعداد 78 طرح راکد و نیمه فعال در زمینه تولید شیر و گوشت وارد چرخه تولید و اشتغال می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری که به مناسبت روز جهانی شیر سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: بنا به پیشنهاد سازمان خوار وبار جهانی موسوم به فائو که وابسته به سازمان ملل متحد است سال 2001 میلادی به بنام سال شیر نامگذاری شد که این امر نشان از ارزش و اهمیت این ماده حیاتی در تامین امنیت غذایی و نقش آن درسلامت فکر و روان و جسم افراد جامعه در نهایت پیشرفت بشریت دارد .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: امسال در سطح جهان بیستمین سال است که همه ساله به مناسبت آن جشن در سطح جهانی به لحاض ارزش غذایی شیر گرفته می شود . شیر یک ماده حیاتی کامل است و تمامی نیازهای حیاطی یک فرد را در طی یک شبانه روز فراهم می سازد و جایگزینی ندارد و این ماد ه حیاتی قادر است کلیه نیازهای بدن به ویتامین ها ، لیپید ها و کربوهیداتها و اسید های آمینه را فراهم نماید .
این مقام مسئول افزود: اکثر افراد جامعه در کشورمان زندگی شهری دارند که در طی روز با انواع آلودگی های تنفسی از قبیل استشمام دی اکسید کربن و ریزگردها در ارتباط هستند مصرف روزانه شیر به این افراد کمک می کند تا سلامت جسم و روان خود را بخوبی حفظ نمایند . زیرا این ماده غذایی خاصیت سم زدایی بالقوه ای داردو بدن را درمقابل ویروس ها و میکروبها محافظت می کند .
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان درا دامه سخنان خود افزود: سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است و رویکرد این سازمان نیز افزایش تولید این ماده حیاتی و سهل الوصول بودن آن برای مصرف عموم افراد جامعه است به همین لحاظ فعال سازی واحدهای نیمه فعال و راکد در زمینه تولید شیر و فرآورده های لبنی در اولویت کاری قرار دارد .
وی افزود : درسال گذشته تعداد 50 واحد غیر فعال در زمینه تولید شیر و گوشت قرمز و سفید به چرخه تولید بازگشتند که نقش موثری در ایجاد کار آفرینی و تولید داشته و دارند .
این مقام مسئول افزود: در سال جاری نیز تلاش براین است تا تعداد 78 واحد تولیدنیز به چرخه تولید بازگردند و باعث ایجاد تولید شیر و فرآورده های لبنی و گوشت سفید و ... شوند.
اژدری ادامه داد : جذب سرمایه گذاربرای گشترش واحد های 500 و همچنین 1000 راسی پرورش گاوهای شیری در اولویت قرار دارد به همین دلیل نیز نهایت حمایت از این دسته از سرمایه گذاران صورت می گیرد . 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان