جزای سنگین نقدی و مجازات حبس تا 6 ماه درصورت تکرار تخریب اراضی کشاورزی
جزای سنگین نقدی و مجازات حبس تا 6 ماه درصورت تکرار تخریب اراضی کشاورزی

شنبه, 07 دی,1398

جزای سنگین نقدی و مجازات حبس تا 6 ماه درصورت تکرار تخریب اراضی کشاورزی

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل :
جزای سنگین نقدی و مجازات حبس تا 6 ماه درصورت تکرار تخریب اراضی کشاورزی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امیر نوعی که در اولین گردهمایی دوره آموزشی آشنایی با قوانین حفظ کاربری اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: یکی از مهمترین دغدغه های کاری در حوزه کاری دادستانی تخریب غیر مجاز اراضی کشاورزی است . بر اساس اصل 156 قانون اساسی دادستانی وظیفه حفاظت از اجرای قانون در خصوص تغییر غیر مجاز اراضی کشاورزی را دارد .
وی افزود: یکی از مهمترین مولفه هایی که می بایست در بحث آب و خاک مد نظرکلیه مسئولین و دست اندرکاران تولید و خود کفایی کشور قرار بگیرد این است که وزارت جهاد کشاورزی در صف اول و مقدم تحقق اهداف مهم و استراتژیک امینت غذایی قرار دارد . با اتکاء به آب و خاک و بهره برداری اصولی از آن است که دستیابی به استقلال و خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک و مهم منجلمه گندم محقق می شود .
این مقام مسئول با قدردانی از سعی و تلاش مسئولین و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری سخن می گفت، افزود : تخریب غیر مجاز اراضی کشاورزی علاوه براینکه امنیت غذایی را بر هم می زند بسترهای لازم برای توسعه اشتغال و کار آفرینی را نیز می خشکاند .
وی ادامه داد : عوامل قهری و متعددی خاک را به عنوان سرمایه ملی همه ساله به مخاطره می اندازد که از جمله آنها می توانیم به بارش های سیل آسای باران و فرسایش آبی و بادی نام ببریم همین عوامل باعث شده است که بسیاری از روستاهای تولید در روستا ترجیح دهند . استان خالی از سکنه شوند و مهاجرت را به ماندن و
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل که در جمع کارشناسان ، دهیاران و مسئولان جهاد کشاورزی سازمان و شهرستان اردبیل سخن می گفت ، در ادامه سخنان خود افزود: از سال 74 قوانین سختگیرانه ای برای مخربان غیر مجاز اراضی کشاورزی وضع شده است که درصورت تکرار جرم تغییر غیر قانونی اراضی کشاورزی علاوه بر پرداخت جزای نقدی تا 6 ماه حبس را نیز به همراه خواهد داشت .
وی ادامه داد : جلوگیری از تخریب غیر مجاز اراضی کشاورزی یک عزم راسخ و همگانی را می طلبد صرف فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی در حفاظت از اراضی کشاورزی کافی نیست همه می بایست اعتقاد قلبی و عملی به حفاظت از ان داشته باشند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان