جایگاه مهم پدافند غیر عامل در حوزه کشاورزی
جایگاه مهم پدافند غیر عامل در حوزه کشاورزی

ﺳﻪشنبه, 14 آبان,1398

جایگاه مهم پدافند غیر عامل در حوزه کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  :  جایگاه مهم پدافند غیر عامل در حوزه کشاورزی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، محسن مصطفایی که در جلسه تخصصی پدافند غیر عامل کشاورزی سخن می گفت ، با اعلام این مطلب افزود: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: ما آمادگی هرگونه اقدامی را در خصوص تهدیدات احتمالی که بخش کشاورزی را به چالش می کشاند داریم .
وی ادامه داد : استان اردبیل قطب کشاورزی و دامپروری کشور است و قطعا در مواقع غیر منتظره تهدیدات  گوناگونی ممکن است این بخش را تهدید کند که از هم اکنون اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از خروج دامهای مولد و جلوگیری از شیوع آفات و امراض دامی اندیشیده شده است . از سوی دیگر حفاظت  ونگهداری از بدوز انواع محصولات کشاورزی نیز مقوله ای بسیار مهم است که تمهیدات لازم نیز در این خصوص اندیشیده شده است .
مصطفایی افزود: یکی از مهمترین خطراتی که به هنگام بروز بحران می تواند بخش کشاورزی استان را تهدید کند قطع کامل جریان برق شهری وصنعتی است که قطعا ً کلیه صنایع تبدیلی و تکمیلی را با رکود کامل مواجه خواهد ساخت از هم اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا با استفاده از ژنراتورها بتوانیم جایگزین خوبی را برای برق در مواقع اضطراری در این واحد ها مستقر نمائیم .  
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت : یکی از مواردی که در مواقع اضطراری بر روی آنها برنامه ریزی شده است چاههای عمیق و نیمه عمیق کشاورزی است که در راستای اجرای سیاست های وزار ت متبوع برقدار  شده اند از هم اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا ژنراتورهای مستقر در چاههای کشاورزی دوگانه سوز شوند و یا اینکه از ژنراتورها استفاده شود . همچنین این وضعیت در مورد تمامی سردخانه های محصولات کشاورزی نیز صادق است که می بایست صرفا ٍمتکی به برق شهری نباشند .

 

 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان