تولید بیش از 1300 تن گوشت قرمز
تولید  بیش از 1300 تن گوشت قرمز

یکشنبه, 13 بهمن,1398

تولید بیش از 1300 تن گوشت قرمز

به گزارش روابط سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  خیبرعلی جلیلی  با اعلام این خبر افزود:  بیش از 1300 تن گوشت قرمز در شهرستان کوثر تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان کوثر با دارا بودن حدود 60واحد دامی  دارای پروانه شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان بوده و نقش مهمی در تامین نیاز‌های استان دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر افزود: این شهرستان دارای 6 واحد پرواربندی بره صنعتی فعال ونیمه فعال با ظرفیت 1595 راس و با اشتغال‌زایی 16 نفر و همچنین  8واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 1200 راس و با اشتغال‌زایی 15  نفر  و 0 واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 0 راس و با اشتغال‌زایی 0نفر و تعداد 34 واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره‌برداری به ظرفیت 1345 راس دام سنگین و سبک است که مجموعا از ابتدای سالجاری تا کنون تن گوشت قرمز در واحد‌های دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.
وی در ادامه گفت: تامین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی با تمام توان در جهت تامین سلامتی و امنیت مواد غذایی که از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم می‌باشد تلاش می‌کند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان