تلاش بی وقفه جهادگران جهاد کشاورزی استان در صف مقدم اقتصاد مقاومتی
تلاش بی وقفه جهادگران جهاد کشاورزی  استان در صف مقدم اقتصاد مقاومتی

ﺳﻪشنبه, 27 خرداد,1399

تلاش بی وقفه جهادگران جهاد کشاورزی استان در صف مقدم اقتصاد مقاومتی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سرهنگ شکور عبدی در دیدار فرماندهان و مسئولین ارشد سپاه حضرت عباس ( ع) استان با رئیس این سازمان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی صورت گرفته بود با اعلام این خبر افزود: رژیم ننگین گذشته گرد محرومیت بر تمامی روستاهای کشورمان پاشیده بود و همواره تولید کنندگان و روستائیان زحمتکش را در ضعف و ناتوانی قرار داده بود همه روستاها محروم و مستضعف بودند و این جهاد سازندگی بود که امکانات آب  وبرق و گاز و تلفن را به روستاها آورد و با ایجاد جاده ارتباطی و مواصلاتی محرومیت را در روستاها از بین برد .
وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی امروزه میراث دار سنگر سازان بی سنگر است انسانها وارسته ای که قبل از شروع عملیات با حداث خاکریزها و جاده های مواصلاتی و پل های ثابت  و متحرک توانستند در هشت سال دفاع مقدس نمونه های بارز وشاخص انسانیت و شهادت و شهامت و دفاع از اسلام وقرآن را به نمایش جهانیان بگذارند .
این مقام مسئول ادامه داد : جهاد کشاورزی در صف مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارد طرح بسیج همگام با کشاورزی در طی چند سال گذشته با جدیت اجرا می شود و افتخار ما به این است که در کارگروههخای جولگیری از هدر رفت آب کشاورزی ، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی ، کارگاههای کوچک تولیدی دوش به دوش سازمان جهاد کشاورزی در عرصه خدمت رسانی حضور داریم .
وی ادامه داد : تعداد 259 نفر از مربیان ما در بخش کشاورزی فعالیت می کنند در شهرستانهای اصلاندوز و سرعین و کوثر کانون بسیج مهندسین نداریم که از مسئولین انتظار داریم تا این کانونها را راه اندازی بنمایند تا درا ین شهرستانها نیز بتوانیم همگام با سازمان جهاد کشاورزی در عرصه خدمت رسانی حضور داشته باشیم .
در ادامه مهندس خلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان باقدردانی از حمایت های فرماندهی محترم سپاه حضرت عبای (ع) استان سردار بابا زاده و پیکره عظیم سپاه اعظم از تولیدکنندگان و بهره بردارن بویژه جهاد کشاورزی و جمع حاضر گفت : هفته جهاد کشاورزی را به تمامی تولید کنندگان و دست اندرکاران و بخصوص سبز پوشان قدرتمند سپاه حضرت عباس (ع) تبریک عرض می کنم که علاوه برحضور درصف مقدس جبهه و جنگ درسنگر تولید و خود کفایی و برقرار امنیت غذایی تمامی سعی و اهتمام خود برای شکوفایی بخش کشاورزی و اقتصاد میهن اسلامی انجام می دهند.
این مقام مسئول افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان توانسته است دوش به دوش زحمتکشان عرصه تولید سطح اجرای سیسم های نوین آبیاری بارانی را در سال گذشته به بیش از 3400 هکتار برساند که این رقم رشد 700درصدی را نشان می دهد ودر سایه سعی و اهتمام دست اندرکاران تولید ما توانستیم رتبه کشوری استان را در آبیاری تحت فشاراز 26 به رتبه 6 کشوری ارتقاء دهیم که این امر در نوبه خود افتخار بزرگی برای بخش کشاورزی استان محسوب می شود .
رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: تمامی سعی و اهتمام ما بر این است که بتوانیم اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار را سال به سال ارتقاء دهیم و امسال نیز هدف گذاری شده است تا بتوانیم سطح آن را به 12 هزار هکتار برسانیم  به همین منظور نیز با پیگیریهای صورت گرفته موفق شده ایم مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که قطعا با صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از آن و بهره برداری از این سطح از اراضی مکانیزه نیز تحول مهمی در رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان خواهد داشت .
نیکشاد در ادامه سخنان خود افزود: علاوه بر گسترش سطح اجرای مجهز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار برنامه های اصلاح نژاد دامها و توسعه و احداث باغات را نیز دردستور کار خود داریم .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به رشد مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان نیز افزود: در بخش مکانیزاسیون استان اردبیل جایگاه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است . در سال گذشته علارقم اینکه 42 میلیارد تومان اعتبار برای گسترش مکانیزاسیون در نظر گرفته شده بود ولی موفق شدیم 87 میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم یعنی سهم مکانیزاسیون سه استان دیگر را نیز توانستیم جذب کنیم که این امر به نوبه خود افتخار بزرگی برای بخش کشاورزی استان بشمار می رود . زیرا در سال گذشته رشد در بخش مکانیزاسیون استان بالغ بر 148 درصد بوده است .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت در بحث ضریب خود اتکایی کارهای بسیار مهمی در نباتات علوفه ای و دانه های روغنی صورت گرفته است به گونه ای که پیش بینی می کنیم در سال جاری افزون بر 20000 تن کلزا از کلزا کاران استان خریداری نمائیم .
وی درا دامه افزودک در ذرت بذری استان اردبیل فراتر از مرزها پیش رفته است به گونه ای که این استان موفق شد با تولید 9600 تن بذر ذرت بیش از 90 درصد نیاز بذری کشور را تامین نماید . امید واریم در سالجاری به بیش از 15 هزار تن تولید ذرت بذری دست یابیم .
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اکبر اکبری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز افزود: ۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸ جهاد سازندگی به فرمان امام تشکیل شد و در آن مقطع ایشان خواستار رسیدگی و رفع محرومیت روستاییان و در اولویت قرار دادن روستاها شده بودند. جهاد در ابتدای تأسیس خود، یک نهاد مردمی بود و توسط نیروهای خودجوش، بسیجیان و متخصصان اداره می‌شد. با همین رویکرد نیز به دفاع مقدس ورود یافت. به عبارت دیگر می‌توان گفت: مردمی بودن مهندسی جنگ جهاد، یکی از ویژگی‌های بارز و مهم این نهاد بود که موفقیت‌های بسیاری را در طول دفاع مقدس به دنبال داشت. نیروهای جهاد در همه جا و جلوتر از سایر رزمندگان در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشتند و بدون اینکه خودشان سنگری داشته باشند برای رزمندگان سنگر می‌ساختند.
وی ادامه داد : حضرت امام خمینی (ره ) بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب با توجه به شرایط موجود کشور دو نهاد اصلی و دو سازمان بزرگ یکی جهاد سازندگی و دیگری سپاه را تشکیل دادند. جهاد در جهت محرومیت‌زدایی و عمران و آبادی روستاها بود و به بحث تولید که عمدتاً در روستاها انجام می‌شد توجه داشت و سپاه پاسداران هم که برای دفاع و حفظ انقلاب در بُعد فرهنگی و نظامی تشکیل شده بود.
در آخر رئیس و فرمانده بسیج سازندگی و رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه حضرت عباس (ع) استان هریک بطور جداگانه گزارشی ازحاصل فعالیت های خود و اقدامات مشارکتی با این سازمان را ارائه نمودند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان