ارتقاء 20 پله ای استان در اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار
ارتقاء 20 پله ای استان در اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار

دوشنبه, 13 آبان,1398

ارتقاء 20 پله ای استان در اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار

مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  :  ارتقاء 20 پله ای استان در اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، کریم فکور با اعلام این خبر افزود: درتازه ترین رده بندی که توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است استان اردبیل با 20 پله صعود در اجرای سیستم های نوین آبیاری بارانی به رتبه 9 کشوری ارتقاء پیدا کرده است که این امر نشانگر سعی و اهتمام بهره برداران و دست اندرکاران تولید در مقوله بسیار کلیدی و مهم استفاده بهینه درمصرف آب کشاورزی و بهروری موثر و مفید از آب کشاورزی است .
مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: در اراضی تجمیعی بیش از 40 طرح  اجرا شده و یا اینکه در دست اجراست . مساحت این 40 طرح بیش از 60 هزار هکتار است.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در حال حاضر علاوه بر 60 هزار هکتار اراضی تجمیعی 40 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین نیز در دست اجراست .
فکور افزود: در اراضی خرد نیز بیش از 150پروژه در دست مطالعه  واجراست که امید واریم در آینده ای نزدیک این پروژه ها نیز به بهره برداری بر سد .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: اعتباری که از سوی وزارت جهاد کشاورزی به استان در بخش آب و خاک اختصاص یافته است بیش از 51 میلیارد تومان می باشد که در بخش تامین آب جذب خواهد شد . انتظاری که از بهره برداران و تولید کنندگان داریم این است که با مراجعه مدیریت های جهاد کشاورزی محل سکونت خود درخواست کتبی خود را مبنی بر اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در اراضی خرد ارائه نمایند تاپس از طی مراحل قانونی نسبت به تجهیزاراضی شان به سیستم های آبیاری بارانی اقدام گردد .

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان