اختصاص 900هکتار از اراضی شهرستان بیله سوار به کشت بادام زمینی
اختصاص 900هکتار از اراضی شهرستان بیله سوار به کشت بادام زمینی

چهارشنبه, 20 شهریور,1398

اختصاص 900هکتار از اراضی شهرستان بیله سوار به کشت بادام زمینی


مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار: امسال 900هکتار از اراضی این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ربعلی جهانی با اعلام این خبر افزود: پیش بینی می شود بیش از سه هزار و پانصد تن بادام زمینی از این میزان اراضی زیر کشت برداشت شود. وی بیان کرد: بادام زمینی جزء محصولاتی با ارزش افزوده بالا است که توسعه کشت آن می تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی بکند به ویژه اینکه این محصول از لحاظ فنی و تخصصی این قابلیت و توانایی را دارد که در تناوب با غلات قرار بگیرد و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی بنماید.

وی افزود: رقم کاشته شده بادام زمینی در بیله سوار رقم گلی بوده و با غلات تناوب زراعی خوبی دارد. او گفت: دانه بادام زمینی دارای 30 تا 45 درصد روغن و 25 درصد پروتیین بودهاز آنجائیکه این گیاه باعث تثبیت ازت هوا در خاک می شود بنابراین کشت این محصول به حاصلخیز نمودن خاک کمک نموده بعلاوهلنگردرآمد خوبی برای کشاورزان بادام زمینی کار دارد.

جهانی بیان کرد: توسعه مکانیزاسیون و افزایش صنایع تبدیلی از راهکارهای موثر در ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول است. کشت مکانیزه بادام زمینی بخاطر کاهش هزینه ها، استفاده مناسب از زمین، سهولت کار و بهره وری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین افزایش صنایع تبدیلی و فرآوری بادام زمینی منجر به کاهش ضایعات و بهبود کیفیت این محصول میگردد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان