اجرای بالغ بر 21 هزار هکتار شبکه آبیاری فرعی در استان
اجرای بالغ بر 21 هزار هکتار شبکه آبیاری فرعی در استان

شنبه, 04 آبان,1398

اجرای بالغ بر 21 هزار هکتار شبکه آبیاری فرعی در استان

مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل    :  
درسطح استان بالغ بر 21 هزار هکتار شبکه آبیاری فرعی به اجرا در آمده است و 23 هزار هکتار نیز هم اکنون در حال اجراست .
 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، کریم فکور با اعلام این مطلب افزود: درسطح استان بالغ بر 21 هزار هکتار شبکه آبیاری فرعی به اجرا در آمده است و 23 هزار هکتار نیز هم اکنون در حال اجراست .
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود:  در حال حاضر مطالعات تخصصی در تعداد 100 روستا توسط متخصیص و کارشناسان فنی در دست انجام هست که قطعا باپایان فاز مطالعاتی به مرحله اجرا در خواهند آمد .
وی ادامه داد : در حال حاضر 15 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی نیز شناسایی و مشخص شده است که درآینده نزدیک در اختیار مشاوران قرار  خواهد گرفت تا مطالعات خود را در خصوص نحوه اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و شبکه گذاری متمرکز نموده و پس از پایان فاز مطالعاتی آن را به مرحله اجرا بگذاریم .
این مقام مسئول در خصوص وضعیت اجرای اراضی پایاب سد سرخاب نیز افزود: این طرح در زمینی به مساحت 3530 هکتار در حال شبکه گذاری است که 8 روستا را تحت پوشش قرار می دهد حجم عملیات لوله گذاری در این روستاها بیش از 100 کیلومتر است
وی ادامه داد : وضعیت انتقال آب در اراضی پایاب سد سرخاب به صورت نشستی و سنتی بوده است که تلفات زیاد آب را بهمراه داشت و نمی توانستند بیش از 30 استفاده بهینه از آب بنمایند . با استفاده ازکارگزاری شبکه های آبیاری میزان استفاده بهینه از آب کشاورزی در این روستاها سه برابر افزایش می یابد .

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان