نقش موثر نمایشگاه کشاورزی در تولید و عرضه صنایع کشاورزی

نقش موثر نمایشگاه کشاورزی در تولید و عرضه صنایع کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل : نقش موثر نمایشگاه کشاورزی در تولید و عرضه صنایع کشاورزی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خلیل نیکشاد در آئین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی با حضور معاون برنامه ریزی استاندار دکتر فیضی نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرای سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: تعداد واحد های تولیدی که در این نمایشگاه حضور یافته اند 60 مورد را شامل می شود که در این خصوص استانهای تهران، اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، البرز، خراسان رضوی، همدان، سمنان، اصفهان و خوزستان حضور فعال یافته اند و با ارائه محصولات تولیدی خود بیشترین تلاش را در جهت معرفی محصولات خود و بازار یابی انجام می دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزو د : بیشتر محصولات غرفه های نمایشگاهی را قبیل ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ماشین‌آلات و تجهیزات آبیاری و تهیه خوراک دام، طیور و آبزیان  و صنایع وابسته کشاورزی تشکیل می دهند که به لحاظ اینکه اردبیل قطب کشاورزی است و بیش از 120 هزار خانوار بهره بردار بصورت مستقیم ازبخش کشاورزی  امرار معاش می کنند این نمایشگاه می تواند فرصت بسیار مناسبی برای باغداران و دامداران وزارعین باشد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: سالانه بیش از 4 و نیم تن انواعه محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که محصولات زارعی و باغی و دامی را شامل می شود استان اردبیل با شرایط آب و هوایی بسیارم متنوعی برخوردار است که همین ویژگی آن را قادر می سازد بسیاری ازمحصولات مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و سرد دراین استان تولید شود . در واقع می توان گفت که استان اردبیل به نوبه خود یک کشور کوچک است .

خلیل نیکشاد افزود: حدود ۲۳۰ هزار هکتار از ۷۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اردبیل آبی است و در اغلب مناطق این استان بیشتر محصولات زراعی و باغی تولید می‌شود.

وی تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی استان اردبیل را ۱۲۰ هزار نفر اعلام و بیان کرد: ۲۹ درصد مشاغل استان در حوزه کشاورزی ایجاد شده و بالای ۳۵ درصد از تولید ناخالص استان مربوط به بخش کشاورزی استان است.

نیکشاد خواستار استفاده کشاورزان استان اردبیل از آخرین یافته‌های علمی و تجهیزات و ماشین‌آلات روز در تولید محصولات کشاورزی شد و گفت: رویکرد سازمان جهاد کشاورزی استان استفاده از فناوری‌ها و روش‌های نوین در تولید محصول است.

وی افزود: ۳۲ گونه محصول کشاورزی در استان تولید می‌شود که ۴۰ درصد آنها به صورت محصول پاک روانه بازار مصرف می‌شود.

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

ارسال شده: شهریور 9, 1398,
نظرات: 0,
نویسنده: مدیر سیستم
رتبه بندی این مطلب:
5/0

x
پرداخت قبوض
دی ان ان