اجرای بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در استان اردبیل
اجرای بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در استان اردبیل

یکشنبه, 10 آذر,1398

اجرای بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در استان اردبیل

استاندار اردبیل :
بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در استان اردبیل در دست اجراست
 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، اکبر بهنامجو به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی ، فرمانداران شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد و جمعی از مدیران شهرستانهای یاد شده و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از مجتمع گلخانه های در دست اجرا و آماده بهره برداری با اعلام این خبر افزود: بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در شمال استان در حال احداث است که تلاشها، مدیریت و جدیت و دقت مجموعه جهاد کشاورزی استان قابل تحسین است . این مجتمع گلخانه ای 1500 هکتار را در بر می گیرد که به لطف خدا و تلاش و همت مسئولین و دست اندرکاران تولید 400 هکتار آن واگذار شده است . در حدود 110 هکتار از این مجتمع نیز در دست اجراست که 20 هکتار از این سطح نیز بزودی واگذار شده و به بهره برداری خواهد رسید .  
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات و همکاریهای فرمانداران و مسئولین خدمات رسان بویژه مجموعه جهاد کشاورزی استان افزود: این مجتمع گلخانه ای با هدف صادرات محور در دست اجراست . برای اینکه تولید کنندگان و دست اندرکاران تولید محصولات گلخانه ای در مشکل فروش محصولات خود در آینده مواجه نشوند خط ریلی جمهوری آذربایجان با ایران نیز در دست اقدام است که امیدواریم با بهره برداری از این خط راه آهن بتوانیم زمینه های توسعه و رشد و شکوفایی تولیدات محصولات گلخانه ای در استان را بیش از پیش فراهم آوریم .
این مقام مسئول در خصوص وضعیت اشتغالزایی این طرح عظیم نیز افزود: بررسی ها و نظرات کارشناسان حکایت از این دارد که به ازاء هر هکتار برای 5 الی 7 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و لازم است دست اندرکاران و صاحبان این گلخانه ها که معمولا در سطح ده الی 50 هکتاری می باشد ضمن رعایت استانداردهای لازم در احداث سازه های مربوطه حتی بعد از بهره برداری و رساندن به تولید در شاخص های مهم بسته بندی ، تامین نیاز داخلی و برای استاندارد نهایت جدیت و دقت را اعمال نمایند .

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
پرداخت قبوض
دی ان ان